Херсонський міський голова Ігор Колихаєв може відмовитися від закупівлі нових тролейбусів, мотивуючи це необхідністю додаткових витрат.
Про це ми писали вчора, і навіть публікували його позицію, яку він змінив вже після того, як херсонці почали хейтити мера у соцмережах, а журналісти публікували все це у ЗМІ.
Експерти проекту Infocrime Kherson проаналізували той самий пост мера і показали, чому він маніпулятивний.
«Нові тролейбуси – тільки вершина айсберга, тому що ця покупка потягне за собою заміну всіх електроліній, стовбів та інших супутніх елементів. І все це ляже на бюджет міста. Ми не готові…», – написав Ігор Колихаєв на своїй сторінці у Facebоok.
Мова йде про закупівлю 50 тролейбусів за кошти Європейського банку реконструкції та розвитку. Проєкт передбачає надання місту 10 млн євро кредитних коштів на 13 років під 6%.
Колихаєв розповсюдив неправдиву інформацію щодо того, що після купівлі тролейбусів ремонт тролейбусної інфраструктури ляже виключно на міський бюджет. Це типовий проєкт, який передбачає співфінансування з міського бюджету. За такою схемою ЄБРР уже працює з іншими обласними центрами України: Харків, Миколаїв, Полтава та іншими.
За умовами проєкту, окрім 10 млн євро кредиту, який надається на 13 років та завдяки якому в місті можуть з’явиться 50 нових тролейбусів з низькою підлогою, автономним ходом та кондиціонерами, Херсон отримає близько 2 млн євро безповоротних та безвідсоткових грантових коштів.
Це, зокрема, інвестиційний грант на суму 1,5 млн євро на модернізацію тролейбусної інфраструктури і розширення контактної мережі, а саме реконструкцію тягових підстанцій, розширення контактної мережі у мікрорайонах Таврійський та Корабел тощо. За умовами договору, місто також має співфінансувати розвиток тролейбусної інфраструктури на суму в 1 млн євро.
Відмовившись від кредиту ЄБРР, Херсон погіршить свій імідж перед міжнародними фінансовими партнерами та значно загальмує вирішення транспортної проблеми, яка уже кілька років є актуальною для обласного центру.
Про це в коментарі проєкту Infocrime говорить ексрадник міського голови, який займався питанням закупівлі тролейбусів Артур Мадатян.
«Наразі це одні з кращих умов, які можна було отримати в рамках співпраці з ЄБРР. Є економічне обгрунтування, місто вже дало гарантії у вигляді рішення сесії. В договорі передбачено 1,5 млн євро на реконструкцію тягових підстанцій та ремонт іншої інфраструктури. Є і співфінансування міста у вигляді 1 млн євро. Але ж контактну мережу все одно треба ремонтувати, це вже прораховано.
Чи правдиві заяви мера? – не думаю. Впевнений, що наслідки для міста у вигляді поганого іміджу будуть однозначно. Вони уже є. Раніше НЕФКО відмовились співпрацювати з Херсоном по освітленню і термомодернізації лікарні ім. Лучанського. Якщо місто відмовиться від кредиту ЄБРР, доведеться оплатити витрати, які раніше поніс банк у цьому проєкті. Це грант на розробку плана мобільності, на супроводження проєкту», – коментує Мадатян.
«Реальні причини цієї ситуації мені невідомі. Економічнішого та екологічнішого транспорту для Херсона, ніж тролейбуси, на сьогоднішній день, немає. І це можливість покращити транспортну ситуацію в місті», – вважа Артур Мадатян.
Проєкт реалізується ГО «Інститут масової інформації» фінансується Фондом Thomson Reuters у рамках програми підтримки незалежних ЗМІ у країнах Східного партнерства, за підтримки Міністерства закордонних справ і у справах Співдружності націй Великої Британії.