Пілотний проект з передачі в концесію цілісного майнового комплексу, який включає майно державного стивідора «Херсонський морський торговельний порт» і майно державного підприємства «Адміністрація морських портів України», набирає обертів.
02 жовтня 2019 року в рамках робочого візиту до Херсонщини, Міністр інфраструктури Владислав Криклій відвідав Херсонський морський порт, де оглянув основні об’єкти концесії, розташовані на території ДП «ХМТП» та обговорив нагальні питання реалізації концесійного проекту з головою Херсонської ОДА Юрієм Гусєвим, начальником Херсонської філії ДП «АМПУ» (Адміністрації Херсонського МП) Володимиром Гаращенком, в.о. директора ДП «Херсонський морський торговельний порт» Олександром Сухиним.
«Розпочались перші реальні кроки реалізації в морському порту Херсон пілотного проекту з передачі майна держстивідора. Наразі Адміністрацією Херсонського морського порту з метою створення цілісного майнового комплексу вже передано на баланс держстивідора значну частину основних об’єктів. Це і котельня, і підкранові колії, і залізничні колії, проїзні дороги тощо», – відзначив Володимир Гаращенко.
Нагадаємо, 1 жовтня 2019 року у Одесі відбулась презентація пілотних концесійних проектів у портах Ольвія та Херсон. Захід відвідали 46 компаній – потенційних учасників конкурсу з 11 країн (Україна, Грузія, Бельгія, Нідерланди, Данія, Сінгапур, США, Німеччина, Великобританія, Катар, Туреччина). У roadshow взяли участь Міністр інфраструктури Владислав Криклій, голова комітету з питань транспорту та інфраструктури Верховної Ради Юрій Кісєль, народні депутати України, голова Херсонської ОДА Юрій Гусєв, заступник голови Миколаївської ОДА Валентин Гайдаржи, керівник ДП «Адміністрація морських портів України» Райвіс Вецкаганс. Відвідав подію і начальник Херсонської філії ДП «АМПУ» Володимир Гаращенко.
Очікувані обсяги інвестицій у розвиток стивідорних компаній «Ольвія» та «Херсон» в рамках пілотних концесійних проектів складають понад 65 млн доларів. У Херсоні ці кошти мають бути спрямовані на модернізацію, переобладнання та збільшення потужностей для перевалки. Це сприятиме збільшенню обсягів обробки вантажів, надходжень до державного та місцевих бюджетів від роботи стивідорів. Також, міста Миколаїв та Херсон отримають пайові внески від інвесторів на розвиток транспортної інфраструктури, яка пов’язана із діяльністю портів.
За умовами проекту активи державної стивідорної компанії в порту Херсона підлягають передачі в концесію строком на 30 років. Разом з тим, вони залишаться у державній власності та після завершення концесійних договорів передаватимуться державі разом із усіма об’єктами, у які інвестуватиме компанія-концесіонер, що переможе у майбутньому конкурсі.