Майже рік триває судова тяжба між ТОВ «Херсонавтотранс» та Державною службою України з безпеки. У червні 2018 року ДС провела перевірку автостанцій Херсонської області, які належать «Херсонавтотрансу», і ухвалила рішення анулювати свідоцтва про атестацію станцій в Новій Каховці, Каховці, Генічеську, Бериславі, Новотроїцькому, Голій Пристані, Великій Лепетисі і двох станцій в Херсоні.
«Херсонавтотранс» вважав, що Укртрансбезпека вийшла за межі своїх повноважень і оскаржив це рішення в Херсонському окружному адміністративному суді. Служителі Феміди задовольнили позов. Однак інша сторона подала апеляційну скаргу.
І ось нещодавно П’ятий апеляційний адміністративний суд (колишній Одеський апеляційний адміністративний суд) задовольнив її. Суд врахував, що перевірки автостанцій, на підставі яких було прийнято рішення про анулювання атестацій, були ініційовані за численними скаргами пасажирів по їх роботі.
Оскільки це рішення вступило в законну силу, NovaKahovka.City звернулася до «Херсонавтотрансу» з проханням роз’яснити, що це означає для пасажирів. Тобто, чи будуть ці автостанції, в тому числі в Новій Каховці, працювати і надавати усі послуги. І чи не зменшиться кількість рейсів по цих автостанціях.
На наш офіційний лист генеральний директор ТОВ «Херсонавтотранс» Д. О. Сербін відповів, що Міністерство інфраструктури України своїм листом від 27.08.2018 року №9432/25/10-18 вказало на неправомірність дій ДС України з безпеки на автотранспорті з питання анулювання атестацій автостанцій ТОВ «Херсонавтотранс».
«… Автостанційні послуги пасажирам та перевізникам на території Херсонської області… надаються незалежності від атестації автостанцій. Постанова П’ятого апеляційного адміністративного суду від 17.04.2019… не приведе до припинення функціонування автостанцій, змін розкладу руху або інших негативних наслідків для пасажирів», – йдеться у листі від 21 травня №08/448.
Утім, керівництво «Херсонавтотрансу» ще не вирішило, чи подаватиме касаційну скаргу у цій справі. Виходить парадоксальна ситуація. Є рішення суду про анулювання атестацій автостанцій. Потрібно або оскаржувати його, або проходити атестацію заново. Однак «Херсонавтотранс» ні того, ні іншого не робить. Якщо ж на будь-якій з вищевказаних автостанцій станеться надзвичайна ситуація, у результаті якої пасажирам буде завдана шкода, то хто відповідатиме?
Ми у свою чергу звертаємося з офіційним запитом до Міністерства інфраструктури з проханням роз’яснити цю ситуацію.
Зазначимо, що до складу ТОВ «Херсонавтотранс» входить 22 автостанції, які розташовані в 17 районних центрах Херсонської області, Херсоні та Новій Каховці.
Автобусна маршрутна мережа області складається з 494 маршрутів, у тому числі 206 маршрутів приміського сполучення, 288 маршрутів міжміського внутрішньообласного сполучення. По області також проходять 172 маршрути міжміського міжобласного сполучення та 12 маршрутів міжнародного сполучення.