28 липня в конференц-залі Департаменту охорони здоров`я обласної державної адміністрації відбулося планове засідання робочої групи з координації пілотування сталої моделі надання ВІЛ-послуг у місті Херсоні. На засіданні головувала заступник директора Департаменту охорони здоров`я Ліна Бондарева.
Члени робочої групи, що включала головних лікарів міських та обласних закладів охорони здоров`я, обговорювали можливості надання інтегрованої допомоги населенню на базі медичних закладів міста, стан підготовки розрахунків і перспективи забезпечення замісної підтримувальної терапії за кошти державного бюджету та визначались з базовим пакетом ВІЛ-послуг.
За словами Наталії Риженко, головного лікаря обласного центру профілактики та боротьби зі СНІДом, нормативно-правова база щодо впровадження ВІЛ-послуг чинним законодавством не визначена.
До мінімального базового пакету ВІЛ-послуг фахівці включили тестування на ВІЛ за допомогою «швидких тестів», дотестове та післятестове консультування. Також пакет передбачає у випадку позитивного результату продовження діагностики методом ІФА та надання допомоги лікарем-інфекціоністом в кабінетах «Довіра» з метою взяття на диспансерний облік. За необхідності пакет послуг буде розширено.
В медичних закладах міста маршрут пацієнта при консультуванні та тестуванні на ВІЛ визначений, а ось локальні протоколи відсутні. Як повідомив Іван Гаркуша, головний лікар обласного наркологічного диспансеру, існують різні моделі забезпечення замісною підтримуючою терапією пацієнтів, що її потребують: за кошти державного та місцевих бюджетів, соціальне замовлення, через приватні клініки, тощо. Вартість різна: 15-70 грн. в день на 1 особу.
За результатами анкетування, проведеного в Херсоні, переважна кількість клієнтів ЗПТ фінансувати терапію власними коштами відмовляється.
У підсумку робоча група визначилась із завданнями для подальшої роботи: внесення пропозицій до проекту наказу Департаменту щодо впровадження базового пакету ВІЛ-послуг, визначення потреби медичних закладів щодо «швидких тестів», з`ясування готовності аптечних закладів та обласної бази спеціального медичного постачання працювати із препаратами для ЗПТ, тощо.