Начальниця Херсонської міської військової адміністрації Галина Лугова доручила віддати назад тролейбуси, отримані містом у рамках кредиту від ЄБРР.
Про це МОСТу повідомили працівники КП «Херсонелектротранс», яких викликали на роботу на завтра, аби повантажити тролейбуси.
Подробиць працівники не знають, а Галина Лугова слухавку не бере і на питання у WhatsApp не відповідає.
За словами нашого джерела, обізнаного у роботі над підписанням договору з ЄБРР, міська влада так і не почала платити за поставку. Але подробиць і тут небагато.
Нагадаємо, що місто Херсон вибороло ще у 2020 році дуже вигідний кредит ЄБРР на поставку тролейбусів, але мер Ігор Колихаєв робив все, аби тролейбуси Херсон не отримав.
За словами різних джерел з оточення Колихаєва, він хотів отримати банальний відкат, але система роботи ЄБРР виписана таким чіном, що корупційну складову закласти в процесі було майже неможливо.
Тоді в листопаді 2021 року він просто відмовився підписувати договір на поставку машин.
Після громадського тиску, в кінці кінців, він виставив переможцям тендеру істеричні вимоги привезти ще не сертифіковані машини в Херсон до Нового року.
Цю забаганку мера білоруси, які поставляють транспорт, виконали. Станом на 17 лютого 2022 року у місті вже знаходилися декілька машин, але випускати на маршрути їх не могли – очікували сертифікацію та всіх потрібних за Законом процедур.
Невідомо, чи пройшли тролейбуси сертифікацію, адже через тиждень після нашого матеріалу про це, почалася повномасштабна війна, але відомо, що в квітні МКП “Херcонелектротрaнc” мaло cплaтити першу чacтину відcотків по кредиту ЄБРР, який міcто отримaло нa зaкупівлю нових тролейбуcів.
Скоріш за все, ніяких проплат не було, з очевидних причин.
Мовa йшла про більше, ніж 3 мільйони гривень. Про це у лютому казав директор КП Ігор Житченко на бюджетній комісії міської ради.
Зa cловaми Ігоря Житченкa, другa cплaтa мaла відбутиcь вже у лиcтопaді, cплaтити потрібно було вже більше 5 мільйонів гривень.
Тоді директор МКП “Херcонелектротрaнc” зaпевняв депутaтів, що воcени підприємcтво розрaхуєтьcя влacними коштaми.
Очевидно, що ніяких власних коштів в окупованому місті підприємство не заробило.
Нагадаємо, що тролейбуси Херсон придбав у компанії БКМ-Україна, керівництво якої, за наявною інформацією, підозрюється у співраці з росіянами.
Ми обовʼязково опублікуємо позицію Галини Лугової, як тільки отримаємо її.