Менше ніж в 30% новин у херсонських ЗМІ жінки виступали героїнями та експертками.
Такими є дані гендерного моніторингу Інституту масової інформації, в ході якого експерти досліджували гендерний баланс в онлайн ЗМІ регіону.
Під час моніторингу було проаналізовано новинні стрічки п’яти онлайн ЗМІ (ХерсонОнлайн, Херсонці, 0552.ua, Херсонщина за день та Любимый Херсон) на предмет балансу появи у матеріалах героїв жінок та чоловіків та окремо гендерний поділ експертів, яких цитували журналісти. Експерти проаналізували 467 новин, які вийшли на досліджуваних сайтах з 10 по 14 лютого. Згідно метолики, дослідження передбачало аналіз 50 перших новин, опублікованих у стрічках вищевказаних видань. Не аналізувалися: статті, журналістські розслідування, авторські колонки, офіційні анонси про вимкнення води, концерти, пресконференції тощо.
Також досліджували гендерний баланс у розрізі тематики новин.
Так, за результатами дослідження, лише в 28% новин героїнями сюжетів були жінки. При цьому, найчастіше про жінок писали в новинах про кримінал (сюди ж ми включили всі повідомлення про нещасні випадки, аварії та катастрофи). Жінки тут фігурували як героїні в кожній третій новині від загальної кількості героїнь загалом. В більшості випадків, в таких новинах жінки були жертвами злочинів чи нещасних випадків, тоді як чоловіки, як правило, скоювали правопорушення та злочини.
В матеріалах соціальної тематики жінки були героїнями у 21,6% випадків в новинах, присвячених культурі – 19,8% від загальної кількості героїнь в аналізованих новинах. Найменше ж жінок, у порівнянні із героями-чоловіками, було зафіксовано у новинах про події в зоні ООС (0,9%), екології, корупції і антикорупції (по 1,8%).
В цілому, найменше жінок-героїнь було у новинах сайта 0552.ua: тут про жінок писали 4,4% новин, найбільше – 15,6% на сайті Херсонці.
Співвідношення між експертами та експертками в місцевих ЗМІ теж виявилося не на користь останніх. Жінки виступали експертками тільки у 30% новин від загальної кількості експертів та експерток в аналізованих новинах. Частіше за все, експертна думка жінок стосувалася новин соціальної тематики та культури. Так, 30% новин цих тематик містили посилання до жінок-експерток. Жінки також виступали експертками в питаннях криміналу (15% від загальної кількості експертних думок), політики та економіки (по 10%) та інших новинах (5%).