Місцеві медіа, а точніше всі, хто отримує кошти за висвітлення від Херсонської міської ради, на минулому тижні розповсюдили матеріал про те, що в Херсоні обговорюють майбутнє.
Матеріал – передруківка з сайту міської ради.
Сам текст – це певна рефлексія авторки (а нам вдалося дізнатися авторство) на те, що в Херсоні працює робоча група, яка має розробити стратегію міста.
Але нас зацікавило посилання на «соціологічне дослідження».
«На початку 2020 року в одному з інформаційних агентств провели соціологічні дослідження, проаналізувавши які, дійшли висновку: якщо місто Херсон найближчі 5-7 років не почне активний розвиток, не буде вкладатися в економічний та людський капітал, то нас, як міста, не стане», – йдеться у статті.
Але жодного посилання на результати цього дослідження у матеріалі немає, що схоже на маніпуляцію.
Аналітики проєкту Infocrime уже кілька разів акцентували увагу на тому, що посилаючись на результати невідомих досліджень, журналісти чи спікери можуть вдаватися до маніпуляцій.
Так сталося і цього разу. На наш запит начальниця Департаменту у справах засобів масової інформації та зв’язків з громадськістю Херсонської міської ради Гаяне Оганесян повідомила, що у матеріалі мова йде про дослідження групи «Рейтинг» від грудня 2018 року.
Більш того, авторка матеріалу – директорка Департаменту економіки та інвестицій Ірина Ніколаєва посилалася на цей слайд.
Як бачимо, жодних висновків про те, що «Херсона як міста не стане», у дослідженні і на слайді немає. Отже, фіксуємо чергову маніпуляцію.
Читачам завжди треба пам’ятати: посилаючись на дані соціологічних досліджень, журналісти та спікери мають хоча б давати повну назву дослідження та назву організації, яка його проводить.