Російські окупанти в своїх «шкільних програмах» хочуть звести українську мову до рівня «національної», щоб потім просто викреслити її з програм, як це зробили в Криму та «Л/ДНР».
Російський міністр освіти Сергій Кравцов заявив в нещодавньому інтерв’ю, що на окупованих територіях
“У нас спільне мовне коріння, тому не думаю, що якісь явні проблеми будуть. Звичайно, ми дамо можливість вивчити російську мову, але я вважаю, що потрібно залишити в школах вивчення й української мови – так робиться у всіх національних республіках. В росії обов’язково є можливість у всіх республіках вивчати національну мову. Це питання є поступовим, є відповідні методики, і тут не думаю, що будуть якісь проблеми”, – сказав Кравцов журналістам.
В 2014 році росіяни також казали про збереження української мови в шкільних програмах окупованого Криму, а також так званих «ДНР» і «ЛНР». Й такі уроки проводилися в школах, але не більше одного-двох на тиждень, а згодом «за чисельними проханнями учнів і батьків» вивчання української мови й української літератури виключили з шкільних програм.
До того ж міністр освіти росії каже про можливість в його країні вивчати усі національні мови. Але справжній результат мовної політики росії: 140 мов народів цієї країни, які перебувають під загрозою зникнення, за даними ЮНЕСКО. До речі, одна з цих мов, як не смішно, — чеченська, мова одного з найактивніших посіпак путинських посіпак Рамзана Кадирова. Він у відеозверненнях погрожує усьому світу, постачає на війну з Україною гарматне м’ясо, а сам не здатен зберегти самобутність свого народу й основу цієї самобутності – мову.
Тому можна не сумніватися, що «нові шкільні програми» від окупантів передбачають суцільну русифікацію сфери освіти Херсонської області, а також – насадження інших збочень «рускава міра». Але є сподівання, що звільнення регіону від рашистів завадить реалізації цих планів.