19-20 лютого 2015 року в Горностаївці та Цюрупинську проходили громадські обговорення рекомендацій щодо покращення роботи Центрів надання адміністративних послуг. Заходи організували партнери проекту “Сільським громадам – якісні адміністративні послуги” – Горностаївська та Цюрупинська РДА, Білозерський “Молодіжний центр регіонального розвитку”. Обговорення проходили в залах засідань районних адміністрацій та були відкритими як для представників влади, так і для громадськості. Участь у заходах взяли заступники голів Цюрупинської та Горностаївської РДА, сільські голови, представники громадських та районних рад, клієнти ЦНАПів.
Представники органів влади активно обговорювали проблеми ЦНАПів – брак фінансування, недостатнє кадрове забезпечення та законодавчі колізії. В умовах відсутності фінансування з державного бюджету, місцева влада не в змозі забезпечити повноцінне облаштування ЦНАП, але робить все можливе – знайшли приміщення, забезпечили необхідним обладнанням. Так, в Горностаївці вже підшукують для ЦНАПу більшу кімнату, а в Цюрупинську буде Центр з декількома кімнатами з окремим входом з вулиці. Поступово поповнюється перелік послуг, які надаються через ЦНАП – частково свої послуги передали міграційна служба, Держземагентство, відділ містобудування та архітектури. Швидкість цього процесу залежить від законодавства, яке в цій галузі ще потребує удосконалення.
Слід відмітити, що громадськість вже відчула на собі сервіс ЦНАПів та ділилася своїми враженнями. Люди розповіли, що процедура отримання послуг через ЦНАП – зручна та прозора, без зайвих документів та переплачених коштів.
«Мені треба було зареєструвати місце проживання, я здала необхідні документи в ЦНАП, – розповідає Світлана з Горностаївки. – Потім, коли документ був готовий, мені зателефонувала адміністратор Горностаївського ЦНАПу та сказала, що я можу прийти і забрати його, навіть під час моєї обідньої перерви. Це було дуже зручно для мене і такий процес зекономив мій час». Також, учасники говорили про те, що отримання послуг через ЦНАП перешкоджає корупційним схемам, адже в ланцюжок чиновник-клієнт включається незацікавлений посередник-адміністратор, який отримує-видає документи та слідкує за дотриманням термінів надання послуги. Дуже важливо, що при прийомі документів адміністратор керується виключно інформаційними картками і тому не може витребувати якісь додаткові документи, не зазначені в переліку. Учасники обговорення зазначають, що наразі є потреба в розробці єдиних інформаційних карток для конкретних послуг аби в різних районах не вимагались різні документи на одну й ту ж саму послугу.
Загалом, обговорення проходили цікаво та активно, учасники висловили багато конструктивних пропозицій, які будуть доопрацьовані та узагальнені експертами проекту в рекомендаціях щодо покращення роботи ЦНАП.
Проект “Сільським громадам – якісні адміністративні послуги” реалізується БРО ХОМГО “Молодіжний центр регіонального розвитку” в рамках проекту “Посилення спроможності місцевих ОГС в Миколаївській та Херсонській областях”, який реалізується МО “Нова генерація” у партнерстві з “Центром сприяння громадянській участі” та “Інститутом аналізу політики та стратегій” за фінансової підтримки Європейського Союзу.