У першому кварталі 2018 року рівень джинси в інтернет-ЗМІ зріс на 31% порівняно з останнім кварталом 2017 року.
Такими є результати дослідження матеріалів з ознаками замовності (джинси) в десяти популярних українських інтернет-виданнях та в шести загальноукраїнських газетах (УНІАН, “Обозреватель”, “Цензор.нет”, 112.ua, “Страна.ua”, LB.ua, “Корреспондент.net”, “Українська правда”, “Ліга.net” та Укрінформ, та “Факты и комментарии”, “Сегодня”, “Вести”, “КП в Украине”, “Газета по-українськи”, “Дзеркало тижня”), що провів ІМІ у січні 2018 р. за підтримки Інтерньюз Нетворк.
Серед досліджуваних ЗМІ джинси не було виявлено у чотирьох виданнях – “Українська правда”, “Ліга”, “Страна”, а також в газеті “Вести”.
Виданням, яке розмістило найбільше джинси у 1-му кварталі 2018 року, став УНІАН. До того ж цікаво, що УНІАН лідирує серед інших досліджуваних ЗМІ з дуже значним відривом (приблизно 70% всіх матеріалів з ознаками замовності в інтернет-ЗМІ були зафіксовані саме на цьому сайті).
У зв`язку з наближенням парламентських і президентських виборів експерти ІМІ прогнозують зростання кількості замовних матеріалів політичного характеру в медіа.
“Традиційно кожного разу, коли в Україні стартує підготовка до виборів, ми спостерігаємо збільшення замовних матеріалів мінімум втричі. Переконана, що ці вибори не будуть виключенням. Безумовно, засилля таких матеріалів впливає на усвідомлений вибір громадян, оскільки спотворює уявлення суспільства про політиків та політичну ситуацію в країні в цілому”, – зазначила експертка ІМІ Олена Голуб.