1 грудня на базі Херсонської міської ради громадська організація «СпільноHUB» провела пресконференцію “Аналітика ДТП та рекомендації щодо підвищення безпеки на дорогах Херсона”.
Щороку в Україні в дорожньо-транспортних пригодах гинуть понад 3 тисячі осіб і понад 30 тисяч отримують травми. За минулий рік за офіційною статистикою кількість ДТП і постраждалих в них збільшилася майже на 20%.
В рамках проєкту «ВелоМіста 2.0» громадська організація «СпільноHUB» провела дослідження , метою якого є оцінка рівня безпеки велосипедистів у місті Херсон, виявлення факторів впливу на їх безпеку.
Згідно статистичних даних, представлених на порталі Патрульної поліції за 2019 рік в Україні сталось 1526 ДТП – наїзд на велосипедиста. Міністерство інфраструктури України під час цьогорічного заходу “Безпека має значення” представило інфографіку, де частка ДТП за видами пригод (вид – наїзд на велосипедиста) за 2019 рік по Україні склала 1,28%.
Для дослідження за основу була взята інформація щодо ДТП у місті Херсон, надана Головним управлінням Національної поліції України у Херсонській області за період 2019 року та січня-серпня 2020 року.
Дослідження готувала Яна Брик, залучена аналітикиня. Вона під час презентації розказала про підходи, які використовувались у аналіз отриманої інформації.
«Враховуючи дані щодо ДТП за участі велосипедистів у Херсоні, які було отримано , ми помітили тенденцію, що загиблими у даних ДТП є неповнолітні особи. Дана ситуація є надзвичайно жахливою для будь-якого міста. Сподіваємось, що міські структури врахують ДСТУ щодо безпеки руху та проектування велоінфраструктури, а також інші наші рекомендації з документу й звернуть увагу на необхідність розвитку веломережі, особливо відокремленої та безпечної (організація руху для велосипедистів на перехрестях)»,- наголошує на важливості вирішення проблем на небезпечних ділянках дорогиЯна Брик, аналітикиня проєкту.
«Ми сьогодні бачимо, на жаль, у порівнянні із 2018 роком зростання кількості ДТП за участю велосипедистів. Я сподіваюсь, що Херсон візьме курс на зменшення смертей на дорогах. Всі вулиці, які були представлені в аналітиці сьогодні як небезпечні, вони ж відмічені у Концепції розвитку велосипедної інфраструктури як пріоритетні, тому на них треба звернути особливу увагу»,- підкреслює Ярослав Концевий, голова громадської організації «ВелоХерсон».
Одним із фактів, які були виявлені під час аналізу місць ДТП є їх концентрація: на примиканнях до інших вулиць (Т-перехрестя) та на перехрестях, на що потрібно звернути особливу увагу під час подальших реконструкцій/капітальних вулиць у Херсоні.
В рамках дослідження були підготовлені рекомендації, за допомогою яких можна буде уникнути
ДТП, особливо за участю велосипедистів.
До презентації аналітики по ДТП у Херсоні також були залучені представники патрульної поліції Херсона.
Задля зменшення кількості ДТП й підвищення безпеки дорожнього руху, місто має переймати найкращий міжнародний досвід, який полягає у:
розділенні різних груп учасників дорожнього руху;
якісному проектуванні;
зниженні дозволеної швидкості руху;
проведенні інформаційних кампаній (в тому числі).
«Для вирішення проблеми ДТП потрібно збільшити кількість освітлених світлофорів взагалі, а особливо у нічний час. Потрібно проводити роз’яснювальні роботи серед населення для підвищення культури серед учасників дорожнього руху», – розповів про заходи, які потрібно реалізовувати задля зменшення кількості смертей на дорогах Олег Богданов, начальник Управління транспортного, дорожньої інфраструктури та зв’язку Херсонської міської ради
Пресконференція “Аналітика ДТП та рекомендації щодо підвищення безпеки на дорогах Херсона” організована у співпраці з громадською організацією «ВелоХерсон» в рамках проєкту «ВелоМіста 2.0», який реалізовується Громадською організацією “Спільно HUB” за підтримки Агентства США з міжнародного розвитку (USAID).