Міське комунальне підприємство «Виробниче управління водопровідно-каналізаційного господарства м. Херсона» – це 800 спеціалістів, які підтримують безперебійну роботу складного комплексу інженерних мереж і споруд, що подають воду мешканцям міста Херсона та селищ Антонівка, Комишани, Степанівка.
Спеціалісти підприємства забезпечують повний цикл технологічного коловороту води, починаючи від забору води 133 свердловинами й подачі 6-ма насосними станціями по 901 км водогінних мереж у квартири, житлові будинки, школи, офіси, на підприємства, й завершуючи відводом стоків 16-ма насосними станціями каналізації по 290-кілометровим мережам на очисні спорудження площею 85,2 га, звідки очищена вода надходить до ріки.
Головна мета роботи підприємства – забезпечення всіх споживачів міста доступними послугами водопостачання та водовідведення, з доведенням їх до рівня і якості стандартів ЄС, впровадження енергозберігаючих технологій, своєчасної заміни зношених мереж і устаткування.
Дивіться фоторепортаж за посиланням http://www.city.kherson.ua/list_gallery_category/gorvodokanal
Аби забезпечити потреби херсонців водою кожні 3 роки підприємство повинно переглядати норми питного водопостачання.
Тож, 13 березня 2014 року о 14.00 у актовій залі міськводоканалу (пл. ім. Ю. Тутушкіна, 9) відбуватимуться міські громадські слухання.
Обговорюватиметься регуляторний акт – проект рішення сесії Херсонської міської ради «Про затвердження науково обґрунтованих нормативів питного водопостачання та норм споживання населенням м. Херсона послуг централізованого питного водопостачання, а також норм витрат води на поливання».
Ось як пояснив передумови і необхідність проведення громадських слухань заступник директора підприємства з економічних питань Андрій Предейн:
– Є постанова Кабміну, яка зобов’язує місцеві органи влади, кожні 3 роки переглядати норми водопостачання. Це обумовлено тим, що змінюються умови водоспоживання. У порівнянні з радянськими часами, на сьогодні, для покращення побуту, люди поставили собі пральні машини, санвузли, використовують електробойлери, посудомийні машини тощо. Тобто ступінь благоустрою оселі так чи інакше відрізняється оснащенням технікою від радянських часів. Це перший фактор.
По-друге, водоканал має забезпечити ту кількість води, яку потребують люди.
Норма водопостачання – це проектна величина. По ній визначається: якою кількістю води водоканал повинен забезпечити місто; якою кількістю куб.м слід забезпечити резервуари чистої води; розрахувати насосно-силове обладнання; проектувати водопровідні лінії водопровідні вводи на будинок. Незалежно від того скільки реально споживає людина (по лічильнику) санітарно-гігієнічна норма передбачає гарантований обсяг води який віна може отримати.
Також, є фактор користування пільгами з водопостачання та водовідведення.
Пільговики користуються цими пільгами в межах норм водопостачання. Тобто, чим вища норма, тим більший обсяг людина може взяти за пільгою.
– Ще дуже важливим фактором є цілодобове водопостачання. Це не означає, що люди беруть води більше. Ми просто маємо резервувати води більше. Це стабілізує подачу води на місто, більш рівномірно розподіляти її по кварталам, завершити процес забезпечення цілодобовим водопостачанням.
– Коли вперше міськвиконком переглянув норми, почалися скарги, що вони збільшені необґрунтовано. Хоча норми були проведені на основі вимог Кабінету Міністрів України, у спеціалізованому інституті замовлялись розрахунки. Ці норми були представлені і прийняті рішенням виконкому.
– Наразі знов настав строк їх переглядати. У інших містах просто приймається рішення і змінюються норми. В Херсоні, аби уникнути будь-якого ажіотажу, ми вирішили провести громадські слухання. Хоча повторюся, що для нас це звичайна робота технологічного регламенту.
Для уникнення норм слід просто встановити водомір і 80 % населення міста це вже зробило.
– Наразі ми готуємось до Громадських слухань. Запрошуємо до участі всіх зацікавлених осіб. Хочемо довести до відома городян, що зміна норми це не наше особисте бажання, намагання «здерти» з людей побільше грошей. Це наше зобов’язання. Якщо ми цього не зробимо, то порушимо вимоги законодавства.
У разі прийняття сесією нормативний акт дозволить забезпечити необхідні обсяги постачання питної води споживачам міста, як того вимагає діюче законодавство.
Довідково
Чисельність населення, якому підприємство надає послуги водовідведення – 230,9 тис. осіб(91 % – багатоквартирні будинки, 9 % – приватні будинки).
Кількість підприємств, організацій – 4058 ( з них 9% – бюджетні).
Кількість особових рахунків абонентів: багатоквартирні будинки -103 203; приватні будинки – 37 172.
Оснащення лічильниками: населення – 68%, організації -86%.
Підприємство надає послуги за договорами, які укладаються з кожним абонентом (фізичною чи юридичною особою).
В компетенцію підприємства не входить обслуговування зливової каналізації та надання послуги з гарячого водопостачання.
Міськводоканал крім послуг водопостачання та водовідведення обслуговує міські фонтани.
Джерело водопостачання – Херсонське родовище підземних вод.
В експлуатації -133 свердловини глибиною 60-100 м.
Резервуарів чистої води -14 одиниць загальним об’ємом 41,9 тис. куб.м.
Знезараження води виконується гіпохлорітом натрію на НСВ-1 та НСВ-3; рідким хлором на НСВ -2 та НСВ-4,ультрафіолетовим випромінюванням на НСВ-5 та НСВ-6.
Обсяги водопостачання – 70 – 80 тис. м3на добу.
Обсяги водовідведення – 60 -70 тис. м3на добу.
Довжина мереж водопостачання – 901 км.
Довжина мереж водовідведення – 290 км.
Насосних станцій водопроводу – 6 одиниць, 26 насосних агрегатів.
Підвищувальних станцій (3-го підйому) – 39 одиниць,113 насосів.
Насосних станцій каналізації – 16 одиниць,55 насосних агрегатів.
Міські очисні споруди каналізації проектною потужністю до 250 тис. м3на добу щодобово очищують 60 – 70 тис.куб.м стоків.
Загальний відсоток зносу основних фондів – 47 %.
Об’єкти енергозабезпечення:38 трансформаторних підстанцій,110 км кабельних ліній.
Загальна площа земельних ділянок під об’єктами Водоканалу -110,8 га, у т. ч. під очисними спорудами каналізації – 85,2 га.