10 березня у Херсонській обласній універсальній науковій бібліотеці ім. Олеся Гончара відбулась презентація нового бренду Херсона. Як зазначає автор ідеї бренду Костянтин Дудченко, розробив він його з метою популяризації Херсона і вважає це своїм внеском у розвиток рідного міста.
Упродовж презентації автор концепції розповів про філософію бренду, його складові елементи, слоган, фірмовий шрифт та патерн, сувенірну продукцію, запропонував новий логотип Херсонської міської ради та зміни до гербу міста.
Центральною ідеєю бренду є об’єднання, а в основі концепції бренду – повага до історії, традицій та водночас погляд у майбутнє. Бренд складається із трьох основних елементів. Історичного – Північні ворота Херсона, які формують у візуальній складовій бренду зовнішній край літери. Форму ромба бренд здобув від вишиванки, де він є улюбленим елементом. А третя складова – сучасне накреслення слова Херсон, перша літера якого увійшла до візуальної частини бренду.
Запропонований новий бренд Херсона автор надає у користування херсонцям абсолютно безкоштовно. Однак правила його використання детально описані у бренд буці. Зокрема, описана побудова макетів різних форматів, шрифти, підбренди, використання на бланках, візитках, конвертах, дороговказах тощо.
Кожен елемент бренд буку позначено спеціальним кольром, який відповідає правам використання матеріалу. Вони поділяються на три групи: ті, які може використовувати лише автор та відповідальний за розвиток міста та бренду орган; усі бажаючі у некомерційних цілях; будь-хто, можливе комерційне використання. Це задумано для того, щоб уніфікувати канали комунікації міста і запобігти розмиттю рамок впливу бренду. Наприклад, логотип зі слоганом «Південне сонце» має синій колір ліцензування. Це означає, що використовувати його як канал комунікації може тільки місто або відповідний за бренд – незалежно від того, це логотип на афіші чи сувенірна продукція. Знак з текстовим накресленням «Херсон» має зелений колір ліцензування -значить використовувати його можуть усі бажаючі (у тому числі і з комерційною метою). Фірмові піктограми може використовувати будь-хто, але тільки в некомерційних цілях, – вони мають помаранчевий колір ліцензування.
Для чого потрібен новий бренд Херсона, відмінний від бренду області, Костянтин пояснює так: «Місто та область повинні мати особисті бренди, адже вони мають різні цінності та особливості. Це як у близнюків – такі схожі але зовсім різні. Я вдягнув символ «скіфського сонця» на презентацію через повагу до знаку і вважаю його сильним та впізнаваним брендом для області».
На презентації бренду йшлося і про виправлення можливих помилок у попередній версії Герба Херсона. Герб не є частиною бренда міста, але є його офіційним доповненням. Усі зміни до гербу, запропоновані Костянтином, описані у брендбуці так:
«По-перше, золота корона була замінена на срібну, що є вимогою УГТ, адже золота корона може використовуватися лише для Києва та Севастополя. Було спрощено картуш і змінено на рекомендовану Українським Геральдичним Товариством для всіх українських гербів. Повністю перемальовані Північні ворота з урахуванням усіх пропорцій. Якорі було вимальовано за оригінальним ескізом римами вниз. Французький щит на якому було розміщено герб замінено на іспанський. За правилам геральдики на французькому щиті розміщують тільки герби Російської федерації. Українські ж розміщують на іспанському щиті. Усі окремі елементи, що не мають розміщуватися на щиті, потрібно винести за його межі. Зайві елементи необхідно видалити».
У подальших планах автора бренду – його просування. Тож на заході мова йшла і про проекти, які можна реалізувати вже найближчим часом. А для подальшої комунікації та інформування про найближчі заходи щодо просування бренду у соціальній мережі фейсбук створено сторінку «Херсон. Південне сонце»