Найдорожче з-поміж новообраних народних депутатів від Херсонщини за голос виборця заплатив переможець у 184-му окрузі, самовисуванець Ігор Колихаєв. Решта четверо кандидатів від “Слуги народу”, які пройшли до ВРУ, разом витратили на свою агітацію майже вдвічі менше.
Рух ЧЕСНО вирішив проаналізувати, скільки коштували виборча кампанія та один голос виборця переможцям у кожному з 5-ти округів Херсонської області.
Усі кандидати в народні депутати повинні подати фінансові звіти про використані на виборчу кампанію кошти. На сайті ЦВК вже оприлюднено фінзвіти всіх 5 переможців в одномандатних округах Херсонської області. Щоб визначити, скільки їм коштував один голос, ми поділили загальну суму витрачених ними на кампанію грошей на кількість виборців, які проголосували за них на позачергових парламентських виборах 21 липня 2019 року.
Найдорожчим голос виборця виявився для самовисуванця у 184-му окрузі (центр у м. Нова Каховка) Ігоря Колихаєва – 34,14 грн. Загалом кандидат витратив на свою передвиборчу агітацію 1,1 млн грн, що є найбільшою сумою серед переможців на Херсонщині. З них понад 458 тис. грн виділив на зовнішню рекламу, зокрема білборди, вивіски тощо.
Ще 340 тис. грн Колихаєв витратив на рекламу у ЗМІ – як у друкованих виданнях, так і в теле- та радіоефірах. На 238 тис. грн майбутній нардеп проспонсорував роздавальну агітацію: буклети, листівки тощо.
Олексій Ковальов, висуванець партії “Слуга народу” у 186-му окрузі (центр у м. Олешки), вніс до свого виборчого фонду 240 тис. грн. З них більш ніж 151 тис. грн спрямував на оплату агітації у друкованих ЗМІ та телеефірах. Незначні суми заплатив за зовнішню рекламу, роздавальну продукцію та інші матеріали, а понад 49 тис. грн кандидат так і не витратив. Голос виборця коштував йому 7,79 грн.
А от представниця цієї ж партії у 183-му окрузі (центр у Корабельному районі м. Херсон) Вікторія Вагнєр за кожен голос заплатила 5,86 грн. На 96 тис. грн вона замовила агітаційну роздавальну продукцію, на 52 тис. грн оплатила ефірний час на телебаченні та радіо, ще 3 тис. грн витратила на зовнішню рекламу.
Практично стільки ж (5,44 грн) один голос виборця коштував кандидату від “Слуги народу” у 182-му окрузі (центр у Суворовському районі м. Херсон) Павлові Павлішу. 62 тис. грн він витратив на оплату ефірів, ще 49 тис. грн – на роздавальну друковану продукцію, 28 тис. грн – на зовнішню рекламу.
Найдешевшим з-поміж майбутніх мажоритарників від Херсонщини голос виявився для Володимира Іванова, який висувався від “Слуги народу” у 185-му окрузі (центр у м. Каховка). За голос кожного виборця кандидат заплатив 4,58 грн. Майже 72 тис. грн він витратив на роздавальні матеріали, ще понад 27 тис. грн – на агітацію у ЗМІ.
Хоча самовисуванець Ігор Колихаєв здобув найбільший відсоток голосів з-поміж переможців-мажоритарників від Херсонщини (44,53%), але кожен голос коштував йому значно більше, ніж представникам партії “Слуга народу”. Разом четверо кандидатів від цієї політичної сили, судячи з офіційних звітів, витратили на виборчу кампанію менш ніж 585 тис. грн, тоді як бюджет Колихаєва сягнув понад 1,1 млн грн, що майже вдвічі більше.
Утім, це лише офіційні видатки, що здійснювалися з рахунку виборчого фонду. Крім цього, на виборах є й неофіційні витрати, які до звітів кандидатів не потрапляють.
Зазначимо, що, крім виборчих фондів самих мажоритарників від “Слуги народу”, на перемогу кандидатів від цієї політсили працювала й реклама всієї партії, яка підвищувала їхні рейтинги. Загалом партія витратила на парламентську кампанію близько 114 млн грн. Утім, як повідомляв Рух ЧЕСНО, не всі видатки “Слуги народу” було відображено у звіті партії.