Херсонські медіа частіше за все згадують у новинах компанії, які реалізують енергоресурси та дотичні до надання комунальних послуг. При цьому, тільки у 6,2% всіх новин є згадки про українські компанії.
Такі результати моніторингу п’яти херсонських онлайн ЗМІ ( ХерсонОнлайн, Херсонці, Український південь, Херсонщина за день та Любимый Херсон), що проводив у січні 2022 року Інститут масової інформації.
У ході дослідження експерти ІМІ визначили кількість згадок українських компаній у редакційних матеріалах, комерційної джинси та неналежно маркованих рекламних матеріалах. До уваги не бралась реклама, анонси, прогнози погоди, оголошення тощо.
Усього було проаналізовано 887 матеріалів, 55 з яких містили згадки про українські компанії, що складає 6,2% від загальної кількості матеріалів. З матеріалів, які містять такі згадки, 4,8% – це редакційні матеріали, і тільки 0,3% – комерційна джинса. Жодного матеріалу з неналежним маркуванням, або з поміткою про рекламу, в якому б містилися згадки про українські компанії, ми не зафіксували.
Про кого писали частіше журналісти?
Найпопулярнішою компанією у редакційних матеріалах досліджуваних ЗМІ стало АО «Херсонобленерго». Трохи більше 11,5% новин були присвячені саме їй. Журналісти писали про перевірки обленерго, які планують в Україні, відключення боржників, або попереджали про те, за що можуть відімкнути електроенергію споживачам.
На другому місці за кількістю згадок – міське комунальне підприємство «Виробниче управління водопровідно-каналізаційного господарства міста Херсона», яке частіше за все згадується як «Херсонський водоканал».
З усіх матеріалів зі згадками про компанії про водоканал було написано 7,7% матеріалів.
Зокрема, журналісти писали про обмін досвідом, встановлення нових пожежних гідрантів та впровадження з 1 січня абонплати.
«Бронза» відразу у семи компаній
На третьому місці за частотою згадок опинилися відразу сім компаній, про кожну з яких написали по 3,85% новин.
У матеріалах про ПАО «Херсонська ТЕЦ» журналісти сайту Херсонщина за день та Український південь писали про зміни у методах оплати.
Компанія «Укртелеком» стала відомою тільки у якості жертви крадіжки кабелю. Про це писали сайти Херсононлайн та Любимий Херсон.
Завод «Судмаш» знову виставили на продаж, про що писали сайти Херсононлайн на Херсонщина за день.
А НАК «Нафтогаз» інформував про знижки на газ та про плани будівництва малих СЕС на Херсонщині.
Серед часто згадуваних компаній є і невідома широкому загалу ТОВ «Океан компані трейд». Це київський імпортер турецьких фісташок, у яких Держспоживслужба виявила токсичні речовини. Очевидно, що у новинах журналісти попереджали своїх читачів про небезпеку.
ТОВ «Д.І.С. Буд» на початку січня виграла тендер на капітальний ремонт ґанку будівлі Херсонської міської ради на суму 4,4 млн гривень. Про це одразу два матеріали писав сайт Херсононлайн.
Сайти Український південь та Херсонщина за день написали про перевірки СБУ на Каховському заводі електрозварювального обладнання, посилаючись на депутата обласної ради Сергія Хланя.
Кого ще згадували?
Супермаркети «Ашан», «Епіцентр», «Фабрика», «Metro», «Novus» та інші згадували у розрізі масового псевдомінування ТРЦ по всій країні, а місцевий ТРЦ «Суворовський» – у світлі проблем з його реконструкцією.
Молокозавод «Яготинський» фігурував у зв’язку із можливою його зупинкою, а столичний 4 телеканал – як покупка херсонського нардепа Олексія Ковальова.
Відомі українські книжкові інтернет магазини Yakaboo, “Лавка Бабуін” та “Книгарня “Є” фігурували у публікації про їхній поганий сервіс, пов’язаний з незручностями витрачання «ковідної тисячі».
Банки ПУМБ та Юнекс згадували у редакційній статті про нові ставки по депозитах. Державний Приватбанк згадували у матеріалах про продаж будівлі у центрі Херсона.
Матеріали про інвесторів теж з’являлися на сторінках херсонських медіа. Так, сайт Любимий Херсон повідомив, що ОККО інвестувала у реконструкцію херсонської нафтоперевалки більше 60 млн гривень, а Херсонщина за день – про відкриття у Херсоні офісу української доньки білоруської компанії EPAM Systems, Inc.
Джинси неприродньо мало
Постсвятковий період, на який припало проведення моніторингу, показав, що замовники джинси на початку січня відпочивали. За п’ять днів ми зафіксували всього три матеріали з ознаками замовності, у яких згадували компанії.
Так, Херсон онлайн рекламував човни та яхти від Yacht Band. Херсонщина за день опублікувала рекламний матеріал без маркування про АТБ, а Любимый Херсон – про фітнес мережу «Домінант».
Як вже згадувалося вище, жодного маркованого, або навіть неналежно маркованого, рекламного матеріалу із згадкою українських компаній ми не зафіксували.
Сергій Нікітенко, регіональний представник Інституту масової інформації у Херсонській області
Написання цього блогу стало можливим завдяки підтримці американського народу, що була надана через проєкт USAID “Медійна програма в Україні”, який виконується міжнародною організацією Internews. Зміст матеріалів є виключно відповідальністю ГО “Інститут масової інформації” та необов’язково відбиває думку USAID, уряду США та Internews