Найвищий рівень джинси в регіональних медіа зафіксовано у миколаївських друкованих ЗМІ – 15% від загальної кількості матеріалів та в дніпропетровських онлайн-ЗМІ – 7%.
Такі результати моніторингу регіональних ЗМІ у десяти регіонах України на предмет наявності матеріалів з ознаками замовлення, який провели експерти Інституту масової інформації у квітні-грудні 2016 р.
У Херсоні цей показник сягнув рівня 3,5%. При цьому у друкованих ЗМІ біло зафіксовано 4% замовних матеріалів, а у онлайн ЗМІ 3%.
Найнижчі показники замовних матеріалів зафіксовано у ЗМІ Ужгорода та Львова – по 2% від загальної кількості матеріалів в друкованих ЗМІ та 1% в інтернет-ЗМІ.
Головними замовниками політичної джинси є місцеві політики та всеукраїнські партії “Опозиційний блок”, “Радикальна партія”, “Аграрна партія”, “Наш край”, “УКРОП”, “Відродження”.
У Херсоні найбільше замовних матеріалів було зафіксовано про діяльність секретаря Херсонської міської ради Олени Урсуленко та партії «Опозиційний блок».
В межах всієї країни, джинса “Опозиційного блоку” переважає в південних (Одеса, Миколаїв, Херсон) та східних (Харків, Дніпро, Запоріжжя) регіонах. Тоді як в західних регіонах переважають матеріали з ознаками замовлення на користь “Аграрної партії” та “УКРОП”. “Радикальна партія Олега Ляшка” зустрічається хоч і в меншій кількості, ніж Опозиційний блок, проте практично у всіх досліджуваних регіонах. Є і політичні сили притаманні лише для певних регіонів – це “Розумна сила” в Запоріжжі та “Новий час” у Львові.
Співвідношення політичної та комерційної джинси як в друкованих так і в інтернет- ЗМІ – 50 на 50% (у середньому по всіх регіонах за дев’ять місяців). Політична джинса переважає над коменційною в газетах Запоріжжя – 59% політична джинса, Ужгорода – 75%, Харкова – 56%, Херсона – 63% та Дніпра – 55%. В онлайн-ЗМІ переважає політична джинса в Миколаєові – 58%, Луцьку – 65%, Полтаві та Херсоні – 80%.
З комерційних замовників джинси практично у всіх досліджуваних регіонах переважають комерційні клініки, магазини та банки.
В рамках дослідження аналізувалось по два популярних друкованих та два популярних онлайн ЗМІ в десяти областях України – Запорізька, Дніпропетровська, Одеська, Харківська, Херсонська, Миколаївська, Полтавська, Ужгородська, Волинська та Львівська області. Моніторинг проводився кожен другий тиждень протягом дев’яти місяців з квітня по грудень 2016 року. Аналізувались всі матеріали, що вийшли в стрічці новин інтернет-видань, та всі матеріали тижневих випусків газет протягом тижня.
Моніторинг здійснювали експерти ІМІ в рамках проекту «Мережа медіа-спостерігачів», який виконує ІМІ за підтримки Freedom House та МЗС Норвегії.
Джинса – це журналістський матеріал, або матеріал прес-служб, що спрямований на поліпшення або ж створення позитивного іміджу політичних партій, окремих політиків або людей, торгових марок або окремих товарів, державних структур, а також благодійних фондів та релігійних організацій, та не позначений як реклама зрозумілим для переважної більшості людей чином.