Скільки коштує політична реклама в друкованих ЗМІ Херсонщини


28 января 2019 года.

Серед видань Херсонщини найдорожче політична реклама обійдеться в міських газетах «Гривна», «Новий день», «Гривна.Суботній випуск» та в районних газетах «Каховська Зоря», «Нова Каховка», та «Вісник Олешшя», повідомляють "Херсонці".

У додатку до постанови ЦВК від 20 грудня 2018 року №250 зазначено, що до 30 грудня 2018 року включно регіональні та місцеві друковані засоби масової інформації усіх форм власності повинні опублікувати розцінки вартості одиниці друкованої площі для розміщення матеріалів передвиборної агітації.

Як розповіли спостерігачі ОПОРИ, у багатьох редакціях районних видань не знають про таку вимогу закону та дізналися про це тільки від представників ОПОРИ, після звернень яких планують опублікувати розцінки на сторінках своїх газет.

На основі опублікованої виданнями інформації та відповідями на інформаційні запити, протягом січня представники Громадянської мережі ОПОРА зробили розрахунок середньої вартості рекламної площі у виданнях Херсонщини та визначили суму, яку доведеться витратити політикам на рекламу. Медіамоніторинг друкованих видань показав, що, як правило, політики розміщують рекламні матеріали на пів сторінки видання, тому саме такий обсяг газетної площі був взятий за основу при розрахунку.

Середня ціна на рекламний матеріал за кв. см газетної площі у друкованих виданнях 182-го та 183-го округів (місто Херсон) - 23,3 гривні, 184-го округу - 8,4 гривні, по 185-го округу - 9,9 гривень, 186-го округу - 6,4 гривні.

Найдорожче політикам обійдеться реклама у виданнях обласного центру (182-ий та 183-й округи): середня ціна кв.см газетної площі в газеті «Гривна» - 43 гривні, «Новий день» - 24 гривні, в газеті «Гривна. Суботній випуск» - 21 гривня. По округах лідерами по вартості реклами є газети «Каховська Зоря» (185-ий округ, 18,5 гривень за кв.см), «Нова Каховка» (184-ий округ, 12 гривень за кв.см), та «Вісник Олешшя» (185-ий округ, 8,2 гривні за кв.см).

Найбільша вартість реклами припадає на видання, які розповсюджуються в обласному центрі, а також містах обласного та районного значення - Каховці, Новій Каховці, Олешках.

Найменша середня ціна на рекламу в районних виданнях 185-го округу «Голос Таврії» (4,12 гривні за кв.см) та «Рідний край» (4,25 гривні за кв.см).

За підрахунками спостерігачів ОПОРИ, пів полоси рекламного матеріалу в кожній з газет, які розповсюджуються на території Херсона, що охоплює 182-ий та 183-ій округи (видання «Гривна», «Новий день», «Гривна. Суботній випуск», «Придніпровська зірка) вартуватиме 10904 гривні.

Пів полоси реклами в кожній газеті 184-го округу («Ключі», «Час», «Говорить Нова Каховка», «Маяк», «Нова Каховка», «Дніпровський проспект», «Вісті») обійдуться політикам в 3944 гривень, 185-го округу («Рідний край», «Голос Таврії», «Каховська зоря», «Нове життя», «Трудова слава») - 4665 гривень, 186-го округу («Слава праці», «Вісник Олешшя», «Голопристанський вісник», «Рідна Пристань») - 3006 гривень.

А сума рекламної статті на пів сторінки в друкованих виданнях всіх округів за розрахунками ОПОРИ складає 33426 гривень.

Нагадаємо, відповідно до частини 1 статті 61 Закону «Про вибори Президента України»телерадіоорганізації мають не пізніш як за 90 днів до дня виборів опублікувати в друкованих ЗМІ розцінки вартості однієї хвилини чи секунди ефірного часу. Телерадіоорганізації, які ведуть мовлення на загальнонаціональних каналах, публікують розцінки в газетах «Голос України» та «Урядовий кур'єр», регіональні та місцеві - у відповідних регіональних та місцевих друкованих виданнях державної чи комунальної форми власності.

Відповідно до частини 8 статті 63 того ж закону друковані ЗМІ зобов'язані не пізніш як за дев'яносто днів до дня виборів опублікувати розцінки одиниці вартості друкованої площі. Загальнодержавні друковані медіа здійснюють публікують розцінки в газетах «Голос України» та «Урядовий кур'єр», а регіональні та місцеві - у відповідних регіональних і місцевих друкованих виданнях.

Згідно з частиною 6 статті 60 того ж закону розцінки вартості одиниці друкованої площі та одиниці ефірного часу для проведення передвиборної агітації не можуть змінюватися протягом виборчого процесу. Засіб масової інформації не може надавати знижку на оплату окремому кандидату на пост Президента України чи партії, що висунула кандидата на пост Президента України. Ця законодавча норма повинна гарантувати принцип рівності умов і доступу всім суб'єктам виборчого процесу для реалізації права на здійснення передвиборної агітації.

Новости по теме
Комментарии (0)

Новости