Доброго дня. Вдячний що ви знайшли час зустрітися. Сергію Володимировичу, натрапив на дуже цікаве відео в Інтернеті. Чи дійсно настільки тяжке матеріальне становище на підприємстві як кажуть Ваші працівники.
Доброго дня. Наше підприємство просто вже не знає яким чином донести до влади, що є комунальні підприємства, яким дійсно необхідна допомога і які намагаються поліпшити життя саме містян.
Що саме ви маєте на увазі щодо поліпшення?
МКП «Херсонтеплоенерго» має найменший тариф в Херсоні і ми завжди відкликаємося на ініціативи Президента та уряду. В цьому році наші споживачі це відчули у своїх платіжках, адже ми перерахували вартість послуги в залежності від зменшення ціни на газ.
Це вплинуло якимось чином на послугу?
Ні. В жодному разі. Якість послуги залишається на високому рівні і ми намагаємося робити все що в силах підприємства щоб надавати високоякісні послуги за нижчу ціну.
Як це вам вдається, адже завжди, і це є правилом, якщо хочеш якості – будь готовим до більшої вартості.
Наше підприємство приймає участь у проекті Світового банку і завдяки заходам, що впроваджуються – ми маємо змогу зекономити на енергоресурсах, що допомагає зменшити вартість послуги, що надається.
Зараз в місті вже реконструйовано 5 котелень та 1 ЦТП. Розробляється та погоджується проект щодо реконструкції мереж. І найбільш амбітні наші плани – здійснити реконструкцію котельної на Івана Богуна. Це найбільша котельня – серце нашого міста, яка подає теплоносій двом мікрорайонам – Шуменський та Житлоселище.
Все це ви робите за власні кошти?
Ні. Це позика міжнародного банку. Кошти знаходяться на особливому рахунку в Києві, що відкритий безпосередньо під позику. І напряму сплачуються після погодження всіх документів міністерством на рахунки фірм – переможців тендеру.
Це дуже добре, що ви намагаєтеся розвивати підприємство. Але як комунальне підприємство опинилося в критичній ситуації, що змушене просити допомоги у міста? Не вважаєте ви, що підприємство повинно себе забезпечувати самостійно?
Саме в тому і річ, що це комунальне підприємство і власником підприємства є територіальна громада міста. Проблеми не лише в Херсоні. Всі підприємства даної галузі потерпають від мільйонних боргів. У зв’язку із деякими законодавчими ініціативами з 2014 року наш підприємство отримує лише близько 20% від коштів, що надходять на рахунки за оплату послуг.
А куди дівається все інше?
Майже вся сума зараховується для проведення розрахунків із постачальником природного газу. Залишку не вистачає щоб вести господарську діяльність, адже необхідно підготувати підприємство до зими, провести ремонти, сплатити за спожиту електроенергію та її розподіл, а також якими чином виплатити заробітну плату майже 600 працівникам.
Невже не вистачає? В коментарях більшість людей бідкаються на високий тариф.
Тариф нашому підприємству приймали в 2018 році. Виконавчий комітет Херсонської міської ради прийняв економічно не обґрунтований тариф (він покривав лише 83 % фактичних витрат підприємства). Як наслідок лише за 2019 рік різниця недоотримання прибутку підприємства становила майже 24 мільйони.
Тобто мешканцям необхідно чекати значного підвищення за послугу? Адже ціна газу значно зросла!
Я хочу заспокоїти наших споживачів – МКП «Херсонтеплоенерго» не буде підіймати вартість послуги. Я вам скажу більше – нами було подано на розгляд та затверджено новий тариф, який буде на 5% навіть менший за попередній.
Менший? Мені не почулося?
Ні. Я вам розповідав про провадження новітніх технологій на підприємстві – це також стало одним із факторів і допомогло нам економити для мешканців міста.
Ну хоч щось в Херсоні дешевшає))) Але мені все одно не зрозуміло. Чому підприємство має такі мільйонні борги? Звичайно завжди будуть неплатники. До речі, ви з ними якимось чином боретеся?
Неплатники були і будуть. Тяжка ситуація в країні внесла корективи. На злісних неплатників постійно звертаємося до суду. Крім того ми постійно на нашій офіційній сторінці в ФБ пояснюємо, що для того щоб уникнути стягнення заборгованості в судовому порядку, що приведе до збільшення боргів, споживачі мають право укласти договір реструктуризації заборгованості і сплачувати підприємству не боячись бути притягнутим до відповідальності.
А мільйонні борги існують у всіх підприємств даної галузі і тягнуться ще з 2014 років, коли на законодавчому рівні були прийняті не зовсім адекватні закони. Зараз нова влада намагається це виправити, адже люди не повинні платити за її помилки.
Тобто інші міста також можуть зірвати початок опалювального сезону?
Наскільки мені відомо, настільки критична ситуація лише у нас.
Чому? Погано працюєте?
Міська влада забула про таке велике підприємство як наше. Інші міста несуть відповідальність та приймають нормальні тарифи, або відшкодовують різницю, надають матеріальну допомогу, якої вистачає не лише на сплату обов’язкових платежів та виплату зарплати, а навіть і на проведення ремонтних робіт.
Так чому ви не просите? Чому лише зараз, коли Ваші співробітники не отримували заробітну плату п’ять місяців і звернулися із криками про допомогу міста – Ви кажете про це?
Дане питання постійно підіймається. Ми маємо цілі папки звернень і на міського голову, і на депутатський корпус і на департамент житлового-комунального господарства. Однак, нажаль, не всі розуміють, що наше підприємство відноситься до об’єктів критичної інфраструктури. Ми надаємо послуги і в школи, і в дитячі садки, і в лікарні…. Зрив або перенесення опалювального сезону в повній мірі залежить від наших депутатів.
Якесь дуже неординарне відношення саме до вашого комунального підприємства. Чому тоді як і казали ваші співробітники інші КП отримують допомогу? Я трішки ознайомився із фінансовою діяльністю вашого підприємства – ви її спокійно надаєте і вона є у вільному доступі на Вашому офіційному сайті і навіть на сайті Херсонської міської ради. Не багато підприємств, саме комунальних, які надають повний звіт своєї діяльності і постійно проводіть аудит. Чому так?
Це передбачено нормами чинного законодавства. В господарському кодексі України міститься норма, яка зобов’язує всі комунальні підприємства працювати на благо громади і відкрито доповідати про свою діяльність. Ми це і робимо. А чому не допомагають та доводять підприємство до такої критичної ситуації – це лише наші депутати можуть відповісти на це питання.
А ви не задумувалися самі вирішувати долю підприємства як депутат? Певно там вас почують. Зараз стартував початок виборчої компанії і міста зможуть вибрати нового мера, нових депутатів.
Я не задумувався над цим, поки мої співробітники не почали про це казати мені відкрито. Це велика відповідальність не лише за підприємство, а і за місто в цілому. Але я розумію, що так надалі продовжуватися не може.
Тобто ви будете балотуватися до Херсонської міської ради?
Так. Я для себе прийняв це доволі не просте рішення і маю надію, що мої співробітники та мешканці нашого міста мене підтримують.
Бажаю Вам успіху та також маю надію, що МКП «Херсонтеплоенерго» і надалі буде надавати якісні послуги не підіймаючи тарифів.
Ми будемо робити для цього все, що залежить саме від нашого підприємства та особисто від мене.