Два дні тому на Youtube-каналі “Редакция”, який веде команда під головуванням російського медіа-діяча Алєксєя Півоварова, вийшло відео “Родственники и друзья из России из Украины звонят друг другу”.
Одна з частин цього матеріалу присвячена Херсону. У ньому жінка на ім’я Елеонора, що живе у Херсоні, спілкується зі своєю донькою Адель та її подругою Марією, які залишили Україну наприкінці лютого.
Елеонера розповідає доньці та її подрузі про життя у захопленому російськими військами Херсоні – придбання продуктів, перебування у місті російських загарбників, захоплення росіянами медіа-простору Херсона.
Окрема частина розповіді Елеонори стосувалась проукраїнських мітингів у Херсоні. І ось тут Youtube-канал, який декларує дотримання журналістських стандартів, допустив наявність у своєму матеріалу фейків.
Елеонора розповіла про протести у місті і перейшла до протидії ним з боку російських окупантів. За її словами, росіяни видали розпорядження про заборону масових зібрань у Херсоні. Місцеві жителі його не дотримались.
Вони вийшли на протест, де їх спочатку закликали розійтись. А потім розігнали пострілами у повітря.
Після розгону міська влада закликала жителів Херсона не чинити опір інтервентам і мітинги припинились.
Перевірка викладеної вище інформації показує, що це багатошаровий фейк.
По-перше, ніяких хоч якось оформлених росіянами заборон на проведення протестів у Херсоні не існує. Крім спроб їх розігнати.
По-друге, після першого нападу російських загарбників на проукраїнський мітинг у Херсоні 21 березня міська влада не закликала місцевих жителів більше на них не виходити. Мерія хоч і не закликає виходити на протести, але максимально відмежовується від окупантів.
І по-третє, після 21 березня проукраїнські мітинги у Херсоні продовжились. Вони були 22 та 27 березня – інтервенти знову намагались їх розігнати. Також протест був 3 квітня і зірвана окупантами спроба провести мітинг була 10 квітня.
Пані Елеонера могла не знати про всі ці факти або піддатись впливу розгорнутої у Херсоні російської пропаганди. Але Youtube-канал, який має аудиторію у 3 мільйони людей та декларує дотримання журналістських стандартів, мабуть, не має права не перевіряти інформацію перед її публікацією.