Минулого тижня завершились два крупні тендери на ремонт аеродромів в Україні, повідомляється в системі «Прозорро».
Департамент інфраструктури Херсонської обласної державної адміністрації 18 серпня уклав угоду з ТОВ «Автомагістраль-Південь» на реконструкцію злітно-посадкової смуги аеропорту «Херсон» вартістю 440,00 млн грн.
Військова частина А3641 Повітряних сил ЗСУ 19 серпня уклало угоду з консорціумом «Термінал Япи і Гарантбуд» на реконструкцію штучних покриттів на аеродромі Озерне у Житомирській області за 350,00 млн грн.
Реконструкція цивільного аеродрому коштуватиме дорожче, не зважаючи на те, що військовий аеродром має більші розміри.
В Херсоні замовлено реконструкцію злітно-посадкової смуги довжиною 2 км і шириною 42 м з подовженням на 100 метрів і розширенням на 3 метра по узбіччям.
В Озерному злітна смуга має розміри 3 км на 60 метрів.
Відмінності були і на самих тендерах.
Херсонська ОДА висунула жорсткі вимоги до наявності у підрядника певних видів техніки (наприклад, 60 самоскидів, 12 котків, власний асфальтобетонний завод, тощо) та наявності аналогічного досвіду по влаштуванню подібних об’єктів у розмірі не меншому ніж нинішній обсяг робіт – 84 600 квадратних метрів. Відтак на торги подали заявки тільки фаворити Укравтодору «Автомагістраль-Південь» та «Ростдорстрой». На аукціоні вони фактично не торгувались і знижка склала лише 4% або 17,80 млн грн.
Військові не обмежували наявність аналогічного досвіду певною кількістю квадратних метрів на точною кількістю певних видів техніки. Відтак до участі в торгах були допущені чотири учасники – Консорціум «Термінал Япи і Гарантбуд», ОАО «ДСТ № 4 г.Брест» та вищеназвані «Автомагістраль-Південь» та «Ростдорстрой». Внаслідок жорсткої конкуренції, фаворити Укравтодору дозволили собі значні знижки – впали на 15% та 19%. Однак перемогу над «Ростдорстроєм» з різницею в 1 копійку отримав консорціум. Він на старті аукціону зробив найнижчу пропозицію, а тому у подальшому раунді просто робив свою пропозицію нижчою від конкурента на одну копійку. Економія для державного бюджету склала 19% або 81,53 млн грн. Це майже у п’ять разів, більше ніж на херсонському тендері, розіграному фаворитами Укравтодору.
Однак історія з реконструкцією аеропорту «Озерний» ще не зовсім завершена. Вже після укладання угоди з переможцем Державна аудиторська служба України завершила свій моніторинг процедури закупівлі. І 20 серпня повідомила, що тендерна документація була складена не у відповідності до вимог закону. ДАСУ зобов’язала здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом недопущення їх в подальшому та протягом п’яти робочих днів оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Консорціум «Термінал Япи і Гарантбуд» засновано турецькою фірмою «Термінал Япи ве тіджарет анонім шіркеті» та українським ТОВ «Гарантбуд». Фірма «Гарантбуд» раніше отримала низку підрядів в Україні, у тому числі на реконструкцію Бортницької станції аерації у Києві, і ті торги вартістю 508 млн грн фірма розіграла фактично без конкуренції з «Автомагістраллю-Південь». Нині «Гарантбуд» зареєстровано в Ужгороді, офіційним власником є Олег Длуський. Для реконструкції військового аеродрому Консорціум залучає техніку турецьких партнерів, власну «Гарантбуду», а також орендовану у кількох київських компаній – «Київавтошляхміст», «Експерс-ВР», «БК «Ескадор», «Буд-об’єкт».
На початковій стадії торгів на умови тендеру скаржились або просили внести уточнення «БК «Адамант», «Альтіс-констракшн», «Укренергомонтаж», «Київська проектна група». Однак згодом вони не подали заявок на участь в тендері.