КК «Київавтодор» 22 лютого за результатами тендеру замовила ТОВ «Спеціалізована механізована колона № 23» капітальний ремонт Софіївської площі за 114,80 млн грн. Про це повідомляється у системі «Прозорро».
До кінця 2020 року виконають дорожні роботи на Софіївській площі та по вулиці Володимирській до вулиці Рейтарської, змонтують контактну мережу тролейбуса і мережі зовнішнього освітлення, влаштують колодязі для комунікаційних каналів підключення кабелів для культурно-масових заходів та дощову каналізацію і гілки від дощоприймача на Софієвській площі та по вулиці Володимирській, а також благоустроять територію.
Замовник не оприлюднив підсумкову відомість ресурсів і кошториси разом із договором, що не дозволяє порівняти ціни матеріалів із ринковими цінами на предмет можливого завищення. Натомість переможець завантажив розрахунки до договірної ціни у форматі .imd, який можна відкрити лише за допомогою спеціалізованої програми.
Нагадаємо, за даними «KиевVласть», прокуратура перевіряє факт розкрадання бюджетних коштів на ремонті моста Метро через Русанівську протоку річки Дніпро, замовленого торік «Київавтодором» у нинішнього переможця «СМК №23» за 234,66 млн грн.
Нині херсонську фірму «СМК № 23» записано на її директора Діану Бобровську. Раніше Бобровська була помічницею екс-нардепа від «Партії регіонів» Михайла Опанащенка. За даними місцевих ЗМІ, саме Бобровська є його представником і правою рукою в Херсоні. У 2015 році вона балотувалася до Херсонської міськради від Ліберальної партії України, а пізніше стала секретарем міської виборчої комісії від цієї партії.
У 2018 році «СМК № 23» належала Олені Опанащенко – дружині Михайла Опанащенка.
«СМК №23» входить в корпорацію «Укрмостобуд» разом з ТОВ «Мостобуд» іншого екс- «регіонала» Володимира Продивуса. Корпорацією керує сам Михайло Опанащенко.
Раніше партнерами Олени Опанащенко по «СМК №23» були Олександр Дядйов і Роман Українець. У 2015 році Дядйов ішов у Херсонську облраду, а Українець – у Херсонську міськраду від партії «Відродження», першим номером якої був Михайло Опанащенко.
Нинішній директор «Київавтодору» Олександр Густєлєв раніше був помічником нардепа Олександра Пресмана (раніше – Партія регіонів, нині – група «Партія «Відродження»).
Дорожчими конкурентами були ТОВ «Інтеграл Буд-Стандарт» донеччанина Євгена Синицина і ТОВ «Спеціалізоване будівельно-монтажне управління «Підряд» Григорія Жабського, Тетяни Казнодій, Андрія Сороченки, Юлії Татарінової, Сергія Богатирьова і Ганни Скіценко – дочки екс-гендиректора «Київавтодору» та екс-депутата Київради («УДАР») Володимира Жукова, який і сам у 2002-2005 рр.. співволодів «СБМУ «Підряд».
Натомість ТОВ «Інжинірингова компанія Планета Буд» із нижчою на чверть і ТОВ Будівельна компанія «БАК Україна» із трохи нижчою ціною відхилили. «Планета Буд» подала договори про техніку без додатків, пропозицію і листи без номера тендеру та довідку про працівників не за формою, мало ліцензії не на всі необхідні види робіт тощо. «БАК Україна» мало ліцензію щодо будівництва доріг класу СС2 замість СС3, замало техніки та відгук від іншої фірми, ніж вказано в довідці та аналогічному договорі.
Гарантійний строк на прожектор, боларди, гранітний бортовий камінь, опори, покриття з бруківки та гранітних плит становить 15 років, на бетонні опори під люки, чавунні люки, тумби, ланцюги та зливоприймальні решітки – 10 років, на водопропускні труби – 6 років, на покриття із плитки та асфальтобетону – 5 років. На заробітну плату піде 3,50 млн грн., тобто 3% загальної вартості підряду. На прибуток відведено ще 0,2% – 269 тис грн. Ціна угоди з «СМК №23» на 4% нижча від очікуваної вартості закупівлі у 119,97 млн грн.