Протягом 23-25 вересня спостерігачі ОПОРИ фіксували агітаційні матеріали у чотирьох містах Херсонської області. В результаті спостереження ОПОРА звернулася до поліції щодо порушень умов ведення передвиборної агітації – матеріали поширювали поза строками встановленими законом та без вихідних даних.
У місті Генічеськ спостерігачі ОПОРИ повідомили поліцію про виявлення білбордів без вихідних даних у районі залізничного вокзалу. На носіях зовнішньої реклами були зображення символіки політичних партій «УДАР», «Слуга народу», «Перемога Пальчевського», «За майбутнє», «Нам тут жити», «Опозиційна платформа – За життя» та «Європейська солідарність».
У Херсоні зафіксовано зовнішню політичну рекламу з порушенням умов ведення агітації 13 політичних партій: «Херсонці», «Європейська солідарність», «Опозиційна платформа – За життя», «Слуга народу», «Народний контроль», «Партія зелених України», «Наш край», «За майбутнє», ВО «Батьківщина», «Партія Шарія», «Перемога Пальчевського», «Радикальна партія Олега Ляшка», «Нам тут жити».
Розміщують агітаційні матеріали без вихідних даних і в Новій Каховці. Там зафіксовано 50 рекламних щитів із символікою восьми політичних партій. Серед них найбільшу кількість білбордів з порушеннями мають «Слуга народу» – 12 штук, «Перемога Пальчевського» – 9, «Нам тут жити» – 9, «Пропозиція» – 7, «Європейська солідарність» – 6.
Агітаційні матеріали без вихідних даних спостерігачі ОПОРИ також у місті Олешки. Це білборди із символікою політичних партій «УДАР», «Блок Володимира Сальдо», «Опозиційна платформа – За життя», «Наш край», «Європейська солідарність», «Нам тут жити».
Нагадаємо, що відповідно до частин 1, 2, 4 та 5 статті 51 Виборчого кодексу України (далі – Кодекс) передвиборна агітація – це здійснення будь-якої діяльності з метою спонукання виборців голосувати за або не голосувати за певного кандитата, організацію партії – суб’єктів виборчого процесу. Одним із видів передвиборної агітації є розміщення друкованих агітаційних матеріалів чи політичної реклами на носіях зовнішньої реклами. Передвиборна агітація здійснюється за рахунок коштів виборчих фондів кандидатів, партій – суб’єктів виборчого процесу, якщо інше не передбачено Кодексом. Друковані матеріали передвиборної агітації повинні містити відомості про підприємство, що здійснило друк, або інформацію, що друк здійснено з використанням обладнання відповідного кандидата або партії, яка висунула кандидата, їх тираж, інформацію про осіб, відповідальних за випуск, та замовника відповідних матеріалів. Виготовлення та поширення друкованих агітаційних матеріалів, що не містять таких відомостей, забороняється згідно із частиною 13 статті 57 Кодексу.
Згідно з частиною 1 статті 212-10 Кодексу України про адміністративні правопорушення передбачено відповідальність за проведення передвиборної агітації поза строками, встановленими законом. Відповідно до частини 1 статті 52 Виборчого кодексу України передвиборна агітація розпочинається кандидатом, партією (організацією партії) наступного дня після дня прийняття виборчою комісією рішення про реєстрацію кандидата (кандидатів) і закінчується о 24 годині останньої п’ятниці перед днем голосування, згідно частини 3 цієї статті – передвиборна агітація у період виборчого процесу поза строками, встановленими у цій статті, забороняється.
Відповідно до статті 212-13 КУпАП виготовлення або замовлення виготовлення під час виборчого процесу друкованих матеріалів передвиборної агітації, які не містять відомостей про установу, що здійснила друк, їх тираж, інформацію про осіб, відповідальних за випуск, або у яких така інформація означена неправильно чи неповно, тягнуть за собою накладення штрафу на громадян від десяти до тридцяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян і на посадових осіб – від п’ятдесяти до сімдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. Розповсюдження (рознесення, вивішування, роздавання) під час виборчого процесу друкованих матеріалів передвиборної агітації, які не містять відомостей про установу, що здійснила друк, їх тираж, інформацію про осіб, відповідальних за випуск, або у яких така інформація означена неправильно чи неповно, а так само організація такого розповсюдження – тягнуть за собою накладення штрафу на громадян від трьох до п’яти неоподатковуваних мінімумів доходів грома