Найбільше публікацій / постів розміщують на своїх сторінках у фейсбуці онлайн-медіа Одеси: їх навіть більше, ніж на основних сайтах (101%). Найменше залучають до роботи власні сторінки у фейсбуці онлайн-медіа Миколаєва (27% контенту із загальної кількості новин у регіоні), Донецька (29%) і Черкас (30%).
Такими є результати дослідження ГО “Інститут масової інформації”, що було проведено в 10 регіонах України у серпні цього року.*
За результатами моніторингу, регіональні онлайн-медіа розміщують 51% контенту основного медіа на своїх сторінках у фейсбуці. Водночас 58% публікацій стосуються соціальної тематики, коронавірусу і криміналу.
Загалом 97,3% постів на сторінках регіональних онлайн-медіа у фейсбуці є новинами / публікаціями, 2,3% – матеріалами з ознаками замовності, 0,4% – належно маркованою рекламою. Найбільше матеріалів з ознаками замовності в соцмережі публікували онлайн-медіа Херсона (7% публікацій загальної кількості постів на власних сторінках у фейсбуці регіону), Дніпра (4,7%) і Донецька (4,2%).
За даними дослідження ІМІ, тематика і формат публікацій регіональних онлайн-медіа в соцмережі фактично не відрізняється від наповнення основних сайтів. Так, найпоширенішою тематикою на власних сторінках у соцмережі є соціальна тематика і коронавірус (32% загальної кількості публікацій на сторінках медіа у фейсбуці), кримінал / надзвичайні події (26%). Про політику було опубліковано 12% публікацій на власних сторінках у соцмережі, розважальний контент становив 7%, економіка / бізнес – 6% публікацій. Найменше публікацій було зафіксовано з тематики спорту (2%), екології і прав людини (по 1% загальної кількості публікацій на сторінках медіа у фейсбуці).
*У межах дослідження було опрацьовано 10 893 новини та 5509 постів / публікацій на власних сторінках медіа у фейсбуці з 50 регіональних онлайн-медіа в 10 регіонах України (Волинь, Дніпро, Донецьк (Маріуполь), Львів, Миколаїв, Одеса, Полтава, Харків, Херсон, Черкаси). До моніторингу потрапили всі публікації на власних сторінках регіональних онлайн-медіа у фейсбуці.
Методологія моніторингу охоплювала аналіз кількості новин на сайті та співвідношення з кількістю публікацій на власних сторінках у мережі “Фейсбук”, аналіз тематики постів / публікацій на власних сторінках регіональних онлайн-медіа у фейсбуці, дослідження типів контенту в соцмережі з 10 до 16 серпня 2020 року включно. Загалом у досліджуваний період аналізувалися такі типи контенту: журналістський / власний контент, матеріали з ознаками замовності, реклама, а також такі тематики: соціальна тематика / коронавірус, кримінал / ДТП / НП, політика, розважальний контент, економіка / бізнес, спорт, екологія, права людини, інше.
Моніторинг проводили в таких ЗМІ:
ВОЛИНЬ: Волинські новини, ВолиньPost, Район.in.ua, Конкурент, Перший; ДНІПРО: Відкритий, Наше місто, Днепровская панорама, Информатор, gorod.dp.ua; ДОНЕЦЬК (МАРІУПОЛЬ): 0629, Новини Донбасу, Карачун (Слов’янськ), Остров, MRPL.CITY; ЛЬВІВ: Львівський портал, Захід.нет, Вголос, Варта1, Твоє місто; МИКОЛАЇВ: Преступности.НЕТ, Мой город, Новости-N, Інше.TV, 0512; ОДЕСА: Думська, 048, Одесская жизнь, УСІ.Одеса, Odessa online; ПОЛТАВА: Полтавщина, poltavske.tv, ОКІА Новини Полтавщини, 0532.ua, Зміст; ХАРКІВ: АТН, Status Quo, Город Х, KHARKIV Today, 057.ua; ХЕРСОН: ХерсонОнлайн, 0552, Любимый Херсон, Херсонщина за день, Херсонці; ЧЕРКАСИ: Вичерпно, 18000, Прочерк, Zmi.ck.ua, Провсе.
Проведення цього дослідження стало можливим завдяки підтримці американського народу, що була надана через проєкт USAID “Медійна програма в Україні”, який виконується міжнародною організацією Internews. Зміст матеріалів є виключно відповідальністю ГО “Інститут масової інформації” та необов’язково відбиває думку USAID, уряду США та Internews.