«Концесія морського порту «Херсон» – пілотний проєкт. У перехідний період виявилося недосконалість концесійного законодавства. Зараз, щоб концесія відбулася, проблемні моменти вирішуються спільно з іншими органами влади шляхом прийняття підзаконних актів. Також були визначені затримання з оформленням землі, але це відноситься до компетенції місцевих громад», – розповів заступник міністра інфраструктури Юрій Васьков виданню «Інтерфакс-Україна».
Він додав, що підписання фінальних документів по концесії порту заплановане не перші числа грудня цього року.
За словами Васькова, додатково Мінінфраструктури займається підготовкою пропозицій по оптимізації концесійного процесу.
У вересні 2019 року уряд оголосив про старт конкурсів за пілотними проєктами концесії в портовій галузі. З кожним із переможців укладуть договір. Його сторонами будуть: Мінінфраструктури, Адміністрація морських портів України, переможець конкурсу та підприємство, яке створять як переможця конкурсу в Україні для того, щоб реалізувати проєкт. Для порту «Ольвія» концесія надається на 35 років, для Херсонського порту – на 30 років.
Договір про передачу порту «Херсон» в концесію був підписаний 26 червня 2020 року. За узгодженими умовами, концесіонер – «Рісоіл – Херсон» – мав вкласти в об’єкт 300 млн грн та ще 18 млн в місцеву інфраструктуру.
Днями стало відомо, що з проєкту концесії Херсонського морпорту вийшов один з інвесторів компанії «Рісоіл – Херсон» – Джемал Інаішвілі. Він пояснив своє рішення непрозорими умовами та затягуванням процесу передачі об’єкту. Інаішвілі підкреслив, що замість обіцяних пів року процедура затягнулась на майже півтора.
У серпні цього року з проєкту концесії вийшов співвласник Risoil Шота Хадживілі. Бізнесмен аргументував своє рішення непрозорими умовами роботи в мор порту «Херсон».