Підтримати

Понад 81% новин у херсонських медіа присвячені місцевим подіям, з яких 47% – новини про війну і бойові дії. 

Такі результати моніторингу новин, присвячених місцевій проблематиці, який з 6 по 10 листопада 2023 року провів Інститут масової інформації. Загалом було проаналізовано 544 дописи у пʼяти херсонських медіа:  Херсон онлайнСуспільне: Херсон, Типовий Херсон, Вгору та Кавун.city.

У ході моніторингу ми проаналізували типи новин (місцеві, інших регіонів, всеукраїнські, міжнародні) та тематику місцевих новин. Очевидно, що найбільше, 81,5% новин, стосувалися Херсонській області. В стрічках двох з пʼяти проаналізованих сайтів Суспільне і Кавун.city таких новин було 100%, у Вгору лише 1 новина не була про Херсонщину. В стрічці Херсон онлайн таких новин було 90%, а от у видання Типовий Херсон – всього 40%.

11% новин склали загальнонаціональні події І ця цифра забезпечена тільки двома виданнями – Херсон онлайн та Типовий Херсон. У стрічці останнього національні новини — це дві третини від всіх опублікованих новин за тиждень. Новини з інших регіонів склали 3,5% від всіх опублікованих новин, міжнародних ще менше – 2,5%. У більшості своїй це  були передруки з інших медіа. 

Також ми проаналізували теми місцевих новин і цілком очевидно зʼясували, що майже половина місцевих новин у херсонських медіа присвячені війні і бойовим діям.

Такі новини склали майже половину, 47%, всіх новин, опублікованих в новинних стрічках. Найбільше їх публікував Херсон онлайн — 50,5% і Вгору – 50%, найменше Кавун.city — 31%. Більшість цих новин — це зведення з фронтів та інформація про обстріли Херсона. Останніх новин, очевидно, більше, адже Херсон та прибережні громади області росіяни обстрілюють щодня.
Ще 16% новин стосувалися соціальних наслідків війни. Сюди ж ми віднесли новини з тимчасово окупованих територій Херсонщини. Найбільше таких новин ми побачили у стрічці Херсон онлайн — 19% від усіх місцевих новин, а найменше у Кавун.city – 7%.

Третьою популярною темою місцевих новин став кримінал: кожна 10 новина стосувалася саме цього. Втім, варто відзначити, що це, в переважній більшості, були не класичні новини про ДТП чи вбивства, а інформація про досудові розслідування кримінальних справ та вироки підозрюваним у держзраді, колабораціонізмі та інших злочинах проти суспільства і держави.  Ці новини майже рівномірно розподілилися у всіх виданнях, маючи різницю тільки у кількох відсотках. 

Така популярність цього типу новин пояснюється високою увагою аудиторії, і медіа, використовуючи готові пресрелізи правоохоронців, збирають хороший трафік.

Несподівано мало новин ми виявили на теми місцевої політики, економіки і соціальних проблем. Таких новин зафіксовано трохи менше 9%, хоча у довоєнних моніторингах ці теми завжди були в першій трійці тем. Тепер ці новини замінила війна і все, що з нею повʼязано, адже міська рада не діє, обласна рада бутафорно засідає раз на декілька місяців десь в ZOOM, а вся влада належить начальникам обласної, міських і сільських військових адміністрацій. Ті ж, в свою чергу, частіше за все коментують питання, повʼязані із війною. 

А ось кількість новин про волонтерів та волонтерські ініціативи, навпаки, не здивувала. Таких новин ми виявили 7,5%. Але існує певне викривлення у різних медіа. Наприклад, у Херсон онлайн і Суспільного таких новин було по 10%, а у Вгору, Типового Херсона та Кавун.city всього від 2 до 5%.

Темі культури та спорту присвячено майже 4% новин у аналізованих медіа. Здебільшого така висока цифра — завдяки цілому десанту поетів на чолі із Сергієм Жаданом та Андрієм Любкою, які відвідали Херсон якраз у період моніторингу. Майже всі новини про культуру стосувалися цього візиту. 

Права людини і медицина виявилися найбільш непопулярними  темами у херсонських новинарів. Про це було 1 і 2% новин відповідно. Причому, видання Типовий Херсон не присвятило цим темам жодної новини.

Загалом, велика війна значно змінила не тільки медіаландшафт Херсонщини, а й типи популярного у читача контенту та їхню тематику. Цьому сприяли як активні бойові дії, що точаться по Дніпру, так і інформаційна політика військових адміністрацій, які є наразі ледь не основними ньюзмейкерами регіону.

Сергій Нікітенко, регіональний представник Інституту масової інформації у Херсонській області

Написання цього блогу стало можливим завдяки підтримці американського народу, що була надана через проект USAID «Медійна програма в Україні», який виконується міжнародною організацією Internews. Зміст матеріалів є виключно відповідальністю ГО ”Інститут масової інформації” та необов’язково відображає точку зору USAID, уряду США та Internews.

Поділитися цим матеріалом

Розвиваємо проект за підтримки