Херсонські школярі провели весняні канікули з користю, опановуючи нові знання та знайомлячись із азами науки. Це стало можливо, завдячуючи спеціальним програмам, які вже декілька років працюють у Херсонському державному аграрному університеті.
Юні математики із користю провели час
Весняні канікули розпочалися для херсонських школярів у Херсонському державному аграрному університеті, де на економічному факультеті працювала Школа математики. В рамках цієї школи під керівництвом досвідчених викладачів школярі змогли набути практичних навичок, застосування методів наукового дослідження для пізнання реального світу та на власному досвіді зрозуміти, як робляться відкриття.
Окрім цього, учні мали можливість взяти участь у командній роботі разом із зацікавленими однодумцями з метою отримання нових знань через проведення навчальних досліджень та навчитися розв’язувати цікаві задачі з фізики та математики.
Тиждень канікул виявився дуже насиченим та науково-пізнавальним. Викладачі залюбки ділилися своїми знаннями та досвідом, а школярі ознайомились з університетським життям та поринули у світ точних наук.
При чому, на заняттях математики, школярі почали вивчати основи теорії ймовірностей, розв’язували цікаві задачі на складання рівнянь та їх систем, ознайомились з Великою теоремою Ферма, розглянули задачу найщільнішого розташування монет однакового розміру на площині, яка, як з’ясувалося, тісно пов’язана з природною задачею оптимального розташування бджолиних сот. На уроках фізики дивувались та приймали участь у різноманітних експериментах та дослідах.
Зрозуміло, що окрім навчання, учні також грали в ділові ігри. Завдяки іграм «Арифметика біржової діяльності» та «Арифметика громади» учні отримали навички біржової торгівлі та інвестицій, а також більш детально ознайомилися з реформою місцевого самоврядування, відчувши себе головою громади.
Активно прийняли участь у педагогічно-психологічній грі про культуру поведінки, а на вікторині «Математично – економічний крокодил» отримали теоретичні основи знань з економіки.
Завершальним етапом школи математики був математичний квест, разом з викладачами, школярі вчилися працювати в команді, домовлятися та об’єднувати зусилля для розв’язання складних завдань. Учні вчилися опиратися на факти та перевіряти на практиці свої припущення. Це сприяло формуванню навичок логічного мислення, які ґрунтуються на знаннях закономірностей.
У фіналі навчання, всі слухачі школи-учасники Школи математики отримали сертифікати та поділилися незабутніми враженнями та побажаннями щодо наступних проектів та зустріч.
Юні біологи теж часу не гаяли
Але, не тільки математики змогли за цей тиждень із користю провести час у стінах ХДАУ.
Слухачам «Біологічної школи» розповідали про ботаніко-біологічні особливості овочевих культур, технології їх вирощування в умовах закритого ґрунту. Дітей ознайомили зі світом шкідливих організмів, а на практичному занятті учні приготували мікробіологічні препарати грибів-збудників хвороб рослин, під бінокуляром розглянули морфологічні особливості комах (будову голови комахи, гризучого та колючо-сисного ротових апаратів, крил, типи ніг).
Юними біологами було розкрито сучасну концепцію будови рослинної клітини та проведено мікроскопічне спостереження явищ плазмолізу і деплазмолізу, в ході якого вони дізналися про їх фізіологічне значення для рослинного організму, а також ознайомилися з експрес-методом визначення вмісту нітратів у рослинній продукції, проаналізували їх роль у мінеральному живленні рослин та небезпечність підвищених концентрацій для життя і здоров’я людини.
У школі кулінарної майстерності продовжують дивувати
На кафедрі інженерії харчового виробництва в період шкільних канікул традиційним є проведення школи кулінарної майстерності для учнів 7- 10 класів загальноосвітніх шкіл Херсона. Для майбутніх абітурієнтів викладачі кафедри читають тематичні лекції, студенти професійно проводять майстер-клас із карвінгу: cтворення тематичних композицій, вирізання візерунків на шкірці овочів та фруктів для оздоблення страв.
Програма навчання весняної школи кулінарної майстерності для школярів була присвячена практичній майстерності, на якій школярі ознайомилися з прованською сумішшю пряних трав. В умовах навчальної лабораторії учні запікали картоплю з травами, яка стала справжньою королевою столу.
Окрім цього, під час навчання в школі кулінарної майстерності, учні навчилися готувати різноманітні соуси. Новинкою школи стало приготування натурального морозива за допомогою рідкого азота (при температурі -196оС), а також ознайомлення з основами молекулярної кухні.
Після закінчення кулінарної школи учасники отримують перші навички роботи в кулінарному мистецтві, розширюють кулінарний кругозір, що у майбутньому орієнтує абітурієнтів у виборі майбутнього фаху. Не дивно, що охочих навчатися в школі кулінарної майстерності набагато більше, ніж місць. І напевно багато хто з дітей, які зрозуміли всю красу професії та змогли оцінити її потенціал, прийдуть у ХДАУ здобути освіту бакалавра харчових технологій. Адже технолог – на зразок творця, він створює навіть не страву, а насолоду, тим паче, що кафедра продовжує розвиватися.
До наступних шкільних канікул залишилося не так вже і багато часу, і за словами школярів, вони чекають їх з нетерпінням, щоби знов прийти до шкіл Херсонського державного аграрного університету.