З ініціативою створити відділ державного архітектурно-будівельного контролю виступили депутати Каховської міськради від партії “Батьківщина”. На їхню думку, це б дозволило спрямувати кошти від видачі дозвільних документів і штрафів з порушників до місцевого бюджету. Проте чиновники такі плани назвали утопічними.
– Ми, дійсно, можемо створювати подібні відділи. Щодо них є певні вимоги: наявність приміщення площею не менше 50 кв м, обладнання, комп’ютерної техніки, утримання як мінімум двох інспекторів, юриста. Утримання такого відділу разом із придбанням необхідної для його роботи апаратури та меблів обійдеться платникам податків у значну суму. Але навряд чи доходи від діяльності архітектурно-будівельного контролю перекриватимуть ці видатки, – заперечує головна архітекторка Каховки Сєрвіназ Джепарова.
Головна проблема, за її словами, полягає в тому, що Каховська міськрада мала б суттєві обмеження в роботі цього відділу. Оскільки на території громади проживає менше 50 тисяч жителів, подібні структури можуть мати повноваження лише щодо реєстрації малих об’єктів: невеликих магазинів, гаражів, складських приміщень. Натомість реєструвати і контролювати великі промислові об’єкти уповноважені лише ті органи місцевого самоврядування, на території яких проживає більше 50 тисяч осіб. У нашій області подібних громад лише дві – Херсон і Нова Каховка.
– Ми поцікавились у колег з Нової Каховки, де кілька років тому створили такий відділ. Його утримання обходиться платникам податків приблизно в 1 мільйон грн на рік, там працює 6 осіб. Так, розміри штрафів для порушників зараз великі. Але їхня кількість недостатня, щоб створювати відділ архітектурно-будівельного контролю в нашому місті. Посудіть самі: у 2019 році у Каховці видали всього 14 техпаспортів, у 2020 році – 22. Приблизно стільки ж видавалось містобудівних умов і обмежень. Але з цієї кількості нам доведеться виключити великі об’єкти і залишити лише малі. Причому, люди переважно звертаються за необхідними дозволами, лише в окремих випадках будують щось самовільно. Чи не буде це замало для роботи цілого відділу? – сумнівається Сєрвіназ Джепарова.
Втім, каховські депутати не вперше ініціюють збільшення чиновницького апарату. Кілька років тому ті ж обранці від “Батьківщини” посприяли в створенні цілого відділу з питань депутатської діяльності міськради. Водночас у самому місті дивуються: навіщо збільшувати кількість чиновників, коли є проблеми з наповненням місцевого бюджету.
Про необхідність скорочення посадовців у міськраді заявив і міський голова Каховки Віталій Немерець.
– Після утворення територіальної громади восени 2020 року ми скоротили 40 посадових одиниць у колишніх сільрадах, які приєдналися до міста. Натомість збільшили число чиновників у міськраді на 38 осіб. Ця кількість буде нами переглядатися в бік скорочення, – запевнив він.
У той же час через збільшення кількості чиновників і необхідності розрахуватися зі звільненими працівниками трьох колишніх сільрад, розміри зарплат посадовців Каховської міськради з квітня через зменшення премій суттєво зменшились. Для того, щоб ці виплати продовжити у звичному обсязі, з місцевого бюджету необхідно додатково виділити 3,5 млн грн. Але, за словами секретаря міськради Ірини Гончарової, це можливо зробити не раніше липня.
Олег БАТУРІН.