Довірена особа кандидатки на пост Президента Юлії Тимошенко Григорій Бабенко подав позов до суду на рішення ОВК №183 про утворення додаткової виборчої дільниці на окрузі. Адже представники ВО «Батьківщина» вважають, що це може призвести до фальсифікацій підрахунку голосів. Суд у задоволенні позову відмовив.
28 лютого ОВК №183 прийняла постанову про утворення спеціальної виборчої дільниці на тимчасовій основі в одномандатному виборчому окрузі №183. Мова йде про утворення додаткової виборчої дільниці в Дар’ївській виправній колонії.
Як прокоментувала голова ОВК №183 Ольга Зінченко, дане рішення було прийнято на підставі подання Білозерської районної державної адміністрації Херсонської області.
4 березня довірена особа кандидатки на пост Президента України Юлії Тимошенко у цьому окрузі Григорій Бабенко подав позов до суду на ці дії окружної виборчої комісії. Адже представники ВО «Батьківщина» вважають, що створення додаткової виборчої дільниці може призвести до фальсифікації підрахунку голосів виборців. Так, в позові вказано, що подання внесено з порушенням вимог Закону в частині строків подання та його змісту.
Народний депутат від ВО «Батьківщина» у ВО № 183 Юрій Одарченко вважає, що необхідності у створенні додаткової виборчої дільниці в Дар’ївській виправній колонії немає.
«Нащо створювати додаткову дільницю, адже всі ті, хто там перебуває, є у списках виборців. На наше переконання, це дає можливість сфальсифікувати результати волевиявлення громадян», – прокоментував народний депутат.
6 березня Херсонський окружний адміністративний суд ухвалив рішення, яким відмовив у задоволенні позову Григорія Бабенка.
Члени ОВК №183 вважають рішення суду правомірним. Але, як зазначила юристка комісії Дар’я Нерушко, неприємним моментом є те, що член комісії від Юлії Тимошенко Любов Горощенко в цій ситуації представляла інтереси не ОВК, а позивача, який був проти утворення додаткової виборчої дільниці.
Як зазначає радник з юридичних питань Громадянської мережі ОПОРА Павло Романюк, порядок утворення спеціальних виборчих дільниць, що існують на тимчасовій основі, визначений ст. 20 Закону України «Про вибори Президента України». Зокрема в ч. 2 зазначено, що вони утворюються окружною виборчою комісією на підставі подань районних, районних у містах Києві та Севастополі державних адміністрацій чи виконавчих комітетів міських рад міст обласного (республіканського в Автономній Республіці Крим) значення, форма яких затверджується Центральною виборчою комісією. Варто звернути увагу, що такі подання повинні надійти до відповідної окружної виборчої комісії не пізніш як за тридцять п’ять днів до дня голосування. В ході розгляду суд з’ясував, що подання надійшло вчасно. Той факт, що у відповідному журналі дата реєстрації подання зазначена з порушенням строків був пояснений вимушеними умовами більш пізнього надходження журналу до ОВК. Однак такі доводи є сумнівними з точки зору того, що відповідно до Порядку ведення діловодства у виборчих комісіях та комісіях з референдумів, документи реєструються у день надходження, а форма журналу (додаток З до Порядку) є у вільному доступі для друку. Хоча, враховуючи положення ч.10 ст. 20 Закону, що такі виборчі дільниці утворюються не пізніш як за тридцять днів до дня виборів, строки утворення були дотримані.
Довідково: Спостереження ОПОРИ спрямовано на незаангажовану оцінку процесу підготовки та проведення виборів, сприяння чесним та вільним виборам, попередження порушень. Із жовтня 2018 року Громадянська мережа ОПОРА проводить масштабну кампанію спостереження за виборами Президента. З моменту офіційного старту виборчої кампанії до спостереження залучено 204 спостерігачі по всій країні. А 31 березня 2019 року та в разі проведення другого туру до них долучаться ще понад 1 500 спостерігачів. Вони також здійснюватимуть паралельний підрахунок голосів (PVT – parallel vote tabulation) з метою отримання результатів виборів, набагато швидших за офіційні та точніших за екзит-поли. Крім того, ми моніторимо використання бюджетних ресурсів у цілях непрямої агітації, навчаємо правоохоронні органи щодо особливостей виборчого процесу, запустили мережу громадських омбудсменів із захисту виборчих прав громадян, оцінили виконання Україною рекомендацій міжнародних місій щодо виборчої реформи та займаємося просвітою виборців.