Найпопулярніші херсонські медіа все більше йдуть у соціальні мережі, і там їхній контент має набагато більші охоплення, ніж на вебсайтах видань.
Ми подивилися, як ведуть соціальні мережі пʼять херсонських видань Херсон онлайн, Суспільне: Херсон, Типовий Херсон, Вгору та Кавун.city, просуваючи там медіа і її контент.
Суспільне Херсон
Одним із лідерів за кількістю підписників та охопленням в соцмережах є місцева філія Суспільного. Стрибок популярності відбувся наприкінці лютого 2022 року, адже журналісти суспільного мовника чи не єдині, хто працював у перші дні повномасштабного вторгнення і висвітлював події у місті та області. Найпопулярнішими у цього видання є Telegram-канал та сторінка у Facebook із 56 та 67 тисячами підписників відповідно. Чи не єдині з поміж херсонських медіа, працівники Суспільного ведуть канал у Viber, доволі популярний, із майже 8 тисячами підписників. В Instagram Суспільного Херсон 11,6 тисяч підписників.
Контент у соцмережах перепакований під кожну платформу, що вказує на те, що тут працює декілька сммників. Скільки точно, ми намагалися дізнатися у менеджера філії Михайла Сваричевського, але відповіді не отримали. У телеграм-каналі автори публікують короткі підводки із посиланнями на матеріали на сайті, роблять перепости основного каналу Суспільного та регіональних філій. Також в канал інтегрований бот, який повідомляє про повітряні тривоги. Також в телеграм-каналі публікують короткі відеоролики з Херсона, очевидно, створені для Телеграма і Вайбера, бо в інших соцмережах ми їх не побачили.
В Instagram сммники суспільного публікують короткі новини із власними або позиченими фото і рілси. Як правило, це перепаковані фрагменти основних сюжетів, які видання публікує у себе на YоuTube.
У Facebook переважно публікують посилання на матеріали з сайту Суспільного, а також багато кепшн відео, причому, є як перепаковані з основних сюжетів, так і явно створені відео спеціально для соцмережі.
Загалом маємо відзначити дуже активну аудиторію соцмереж, але порівняти із показниками сайту ми не можемо, адже відкритої статистики сайтів регіональних філій не існує, а спеціальні веб-інструменти зібрати її не можуть через технічні причини.
Вгору
Одне з найстаріших з нині діючих інтернет-видань Вгору давно зробило ставку на соціальні мережі і в якийсь момент, після закриття газети, навіть було перейменоване у медіаплатформу “Вгору”. У видання є потужна спільнота у Facebook із 52 тисячами підписників і канал у Telegram із 11,4 тисячами підписників. Це, а ще YоuTube, за словами директорки видання Ілони Коротіциної, є основними каналами дистрибуції контенту, якого видання робить немало.
“Найкраще розвивається Facebook і YоuTube. Ми робимо багато фото та відеоконтенту якраз для цих майданчиків”, – каже вона.
Дійсно, у Facebook видання щоденно публікують велику кількість репортажних та художніх фотографій із Херсона. Їх автор – Олександр Корняков, який працює у місцевих медіа Херсона понад 10 років і окрім досвіду, має цілу армією прихильників та прихильниць його таланту. Його фото у лічені хвилини набирають сотні реакцій та коментарів.
YоuTube-канал видання має понад 28 тисяч підписників. Відеоконтенту останнім часом тут не так багато, але репортажі та відеосюжети зняті якісно. Основною “фішкою” видання є майже щоденні онлайн-трансляції, які журналісти почали робити ще на початку повномасштабного вторгнення і які тоді мали шалену популярність. Зараз переглядів у цих трансляцій не дуже багато, але вони мають свого глядача, який отримує дайджест новин за день або кілька днів.
Видання має також і канал у ТікТок із 4,4 тисячами підписників. Контент там — перепакування відеосюжетів видання для інших платформ. Відео тут набирають не дуже багато переглядів, але очевидно, що журналісти мають свою аудиторію навіть у такій специфічній соцмережі. Менш популярні, але активні профілі видання у Instagram та Twitter. Тут контент майже завжди дублюється із іншими соцмережами.
Всі ці майданчики вимагають багато сил, тому тут мають цілий смм- відділ з трьох осіб, що мабуть, є рекордом для херсонських видань, в багатьох з яких вся команда складається з 2-3 людей.
“Маємо трьох сммників. Знайти цих людей вкрай важко, тож доводиться брати не херсонських працівників”, – каже Ілона Коротіцина.
Сайт видання менш популярний у читачів, ніж соцмережі. У жовтні, відповідно до даних similarweb.com, його відвідало трохи більше 40 тисяч активних користувачів. Що значно менше кількості підписників у всіх соцмережах, що перевалила за 100 тисяч.
Херсон онлайн
Сайт Херсон онлайн, який до війни показував комічні цифри відвідування – більше мільйона користувачів на місяць – зараз може похизуватися тільки 68 тисячами унікальних відвідувачів на місяць. На відміну від попередніх медіа, це видання не публікує ніякого власного контенту. Фактично — це агрегатор новин з інших видань.
Єдина кнопка на сайті веде на групу видання у Facebook, яка давно перетворилася на сховище спаму та реклами. Окрім того, у видання є ще і сторінка, яка з липня 2023 року не оновлюється. До того там публікувалися посилання на новини.
Тwitter видання не оновлюється з липня 2020 року.
Типовий Херсон
Видання Типовий Херсон — одне з найбільш утаємничених на Херсонщині. За понад 10 років його існування ніхто так і не дізнався, кому воно належить і хто там працює. Свого часу воно виросло з однойменного пабліку у російському Вконтактє, а після закриття російських соцмереж, сконцентрувалося на сайті та Facebook.
Сайт видання доволі непогано індексується пошуковиками і мав, наприклад, у жовтні 264 тисячі унікальних користувачів. Більшість трафіку йде з пошуковиків, але на другому місці – соцмережі. Цікаво, що значна частина трафіку на сайт, якщо вірити similarweb.com, досі йде з російських… Однокласників. При тому, що у медіа доволі велика аудиторія у Facebook — майже 60 тисяч підписників.
У цій соцмережі публікуються просто посилання на матеріали з сайту, дуже схоже, що це робиться програмно, і окремої людини, яка б відповідала за SMM тут немає.
Ще більша аудиторія у видання в Instagram — 85 тисяч підписників, але вже понад місяць профіль не оновлюється. Така сама історія і з телеграм-каналом Типового Херсона — він має понад 22 тисячі підписників, але не оновлюється з середини червня.
Кавун.city
Видання Кавун.city сконцентрувалося над розвитком Telegram, і це наразі найпопулярніший у їхньої аудиторії канал дистрибуції контенту. Редакція постійно рекламує його у соціальних мережах, причому, рекламу часто Facebook показує по всій країні.
Наразі тут трохи більше 12 тисяч підписників. Контент — перепаковка власних повідомлень та фото і відеоматеріали з офіційних каналів влади Херсонщини.
У видання є також профілі в Instagram та Youtube. Підписників там небагато, як і контенту.
Загалом можемо відмітити, що аудиторія херсонських медіа воліє споживати контент місцевих медіа переважно у соціальних мережах, тож медіаменеджерам потрібно розробляти свої стратегії з урахуванням цього чинника.
Сергій Нікітенко, регіональний представник Інституту масової інформації у Херсонській області
Написання цього блогу стало можливим завдяки підтримці американського народу, що була надана через проект USAID «Медійна програма в Україні», який виконується міжнародною організацією Internews. Зміст матеріалів є виключно відповідальністю ГО ”Інститут масової інформації” та необов’язково відображає точку зору USAID, уряду США та Internews.