Херсонська громада віддала тестові тролейбуси, які перед початком великої війни отримала за кредитом від Європейського банку реконструкції та розвитку.
Про це свідчить Програма економічного і соціального розвитку Херсонської міської територіальної громади на 2024 рік з сайту міськради.
Тролейбуси наказала віддати постачальнику (фірмі “БКМ-Україна”) ще наприкінці 2022 року тодішня начальниця військової адміністрації Херсонської громади Галина Лугова.
Бо місто, скоріш за все, не почало, не збиралось і не могло за них заплатити.
Так як ті ж відсотки (більше 8 мільйонів гривень) по кредиту КП “Херсонелектротранс” хотіло заплатити з власних коштів.
Але на плани і фінансову спроможність очевидно вплинула велика війна. Також в Програмі розвитку автотранспорту немає грошей на виплату кредиту.
Також Лугова тоді казала, що тролейбуси віддали на відповідальне зберігання, щоб уберегти їх від російських обстрілів.
Херсон отримав кредит ЄБРР на поставку тролейбусів у 2020 році. Але тоді мер Ігор Колихаєв робив все, щоб тролейбуси Херсон не отримав.
За тодішніми словами різних джерел з оточення Колихаєва, він хотів отримати банальний відкат.
Але система роботи ЄБРР виписана таким чином, що корупційну складову закласти в процесі було майже неможливо.
Тоді в листопаді 2021 року міський голова Херсон просто відмовився підписувати договір на поставку машин.
Після громадського тиску він виставив переможцю тендеру вимоги привезти ще не сертифіковані машини в Херсон до 2022 року і постачальник це зробив.