14% новин у регіональних ЗМІ Херсона присвячено криміналу та нещасним випадкам, 13% – економіці та бізнес новинам, 10% – місцевій політиці. Водночас про корупцію і протидію їй – 2% новин, а про війну на Сході – лише 1%.
Такими є результати дослідження місцевих ЗМІ у восьми південно-східних регіонах України, в тому числі Херсона, яке провів Інститут масової інформації.
Цікаво, що у Херсоні найбільше з досліджуваних регіонів висвітлюється тема здоров’я – 7% новин. Про діяльність громадянського суспільства – кожна п’ятна новина херсонських медіа.
Щодо джерел інформації, то 43% новин написані на основі прес-релізів чи заяв офіційних органів та осіб. Ще 20% – від власних кореспондентів, при цьому в онлайн-медіа це лише 7% новин.
Соціальні мережі виступають джерелом інформації у 3% випадків, в у 9% взагалі не зазначено походження інформації.
Порівняно з місцевими ЗМІ інших регіонів Півдня та Сходу, херсонські містять досить мало джинси – 2% новин мали ознаки замовлення. Серед фігурантів політичної джинси були: народний депутат від БПП Олександр Співаковський; народний депутат від “Опозиційного блоку” Олександр Вілкул; секретар Херсонської міськохї ради, голова Херсонської обласної організації БПП Олена Урсуленко; депутат Херсонської міської ради від “Опозиційного блоку”, т.в.о директора Херсонелектротранс Єгор Устинов; в.о. заступника Херсонської ОДА, депутат облради від БПП Євген Рищук; народний депутат від БПП Сергій Хлань.
Дослідження провели у січні 2017 року у таких ЗМІ: газети “Гривна”, “Вгору”, “Новий день”; інтернет-видання “Херсон Онлайн” khersonline.net, “Херсонські вісті” visti.ks.ua, “Херсонці” khersonci.com.ua, “Херсонщина за день” ksza.ks.ua; телеканали “Скіфія”, “ВТВ+”. Всього в херсонських ЗМІ проаналізовано 1440 новин.
Детальніше з методологією моніторингу можна ознайомитись за посиланням.
Дослідження провів Інститут масової інформації за підтримки Української ініціативи з підвищення впевненості (UCBI), що фінансується Агентством США з міжнародного розвитку (USAID).