Завдяки соціальним мережам люди отримали багато можливостей у спілкуванні, праці, освіті, саморозвитку. З іншого боку, з’явилися зловмисники, які можуть завдати цілком реальної шкоди, використовуючи інформацію, розміщену в акаунті. В екстремальних випадках під загрозою може опинитися навіть життя, як це сталося через групи «Синій кит». Зазвичай втрати виявляються менш страшними, але мінімізувати можливі ризики необхідно.
Чим менше інформації, тим краще
Користувачі часто відчувають непереборне бажання поділитися предметом своєї гордості, показати соціальний статус і похвалитися якимось досягненням, наприклад виграшем, що їм принесло віртуальне казино. Часто це пояснюється намаганням підвищити самооцінку. Саме тут можна потрапити до халепи, опублікувавши зайву особисту інформацію. Як мінімум, нею можуть скористатися маркетологи для нав’язування непотрібних товарів та послуг. У гіршому випадку даними скористуються шахраї, наприклад, для випрошування грошей через зламаний акаунт. Отже, чим менше особистих відомостей буде на сторінці, тим краще. В ідеалі їх не повинно бути зовсім.
Не повідомляти паролі
Фішинг – виманювання цінних даних, у тому числі паролів від соцмереж, раніше був достатньо поширений. Під різними нібито пристойними приводами користувача просили ввести свої дані, наприклад логін та пароль від акаунту. Такі випадки трапляються й сьогодні, тому слід завжди оцінювати запити на правомірність. Так, «ключі» від аканту може запитувати тільки система соцмережі. Щоб уникнути проблем, варто поставити внутрішні обмеження на весь чи окремий контент. Тоді він буде доступним тільки тим людям, до яких є довіра.
Не спілкуватися з шантажистами
Ще один вид шахрайства пов’язаний зі здобуванням у користувача компрометуючих фото або відео для подальшого шантажу. Витік відбувається випадково або цілеспрямовано через сайти обміну даними. Щоб цього не сталося, слід:
- частіше міняти пароль;
- ретельно перевіряти сайти та додатки на надійність;
- не заходити до свого акаунту з чужих пристроїв, адже «ключі» можуть бути випадково збережено.
Але краще за все – зовсім не розміщувати відповідний контент. А якщо проблема таки виникла, не можна спілкуватися з шантажистами.
Не розміщувати фото дітей
У соцмережах часто зустрічаються фото немовлят, обличчя яких закрито смайлом. З одного боку, батькам хочеться похвалитися малюком, з іншого – вони прагнуть убезпечити його. Що робити? Усе просто: не викладати фото взагалі. Адже ймовірність агресії, пов’язаної з уразливістю дитини, дійсно існує. То навіщо ризикувати?
Не додавати сотні друзів
Дуже часто запити на дружбу надсилають абсолютно незнайомі люди. Зазвичай вони роблять це з комерційних міркувань. До того ж існують так звані колекціонери друзів, які з допомогою таких дій підвищують свою самооцінку. Приймати запити незнайомців не рекомендується, адже невідомо, що можна від них очікувати. Присутність зайвих друзів завадить, якщо знадобиться опублікувати особисту інформацію для близьких.
Не ставити зайві лайки
Здавалося б, що такого в тому, щоб лайкнути пост, мем чи фото? Однак у сфері профайлінгу (психологічної оцінки) через соцмережі вже утвердився факт: по кількості лайків можна дізнатися про людину більше, ніж знають близькі. І це справді так. За допомогою спеціальних програм, частина яких є у відкритому доступі, можна проаналізувати дії будь-якого користувача у соцмережах. Цим можуть скористатися маркетологи, роботодавці та навіть спецслужби. Отже, з лайками слід бути обережним.
В цілому, у соцмережах немає нічого поганого, і вони приносять багато користі. Але варто прислухатися до вищезазначених рекомендацій, щоб використовувати можливості тієї чи іншої мережі цілком безпечно.
Реклама