Антимонопольний комітет України оштрафував Херсонський обласний академічний музично-драматичний театр ім.М.Куліша та ТОВ “Фестивальний центр” на 48 тис.грн, встановивши наявність між ними змови при проведенні публічних закупівель у 2021 році.
Про це йдеться на сайті АМУ.
Факт встановили під час їхньої підготовки та участі у 2 процедурах публічних закупівель, які проводились департаментом міського господарства Херсонської міської ради (так в тексті, хоча торги проводило управління культури, – МОСТ) у 2021 році на закупівлю послуг з організації виставок, ярмарок і конгресів та організації і проведення регіонального фестивалю «Свято Масниці».
За інформацією Південного міжобласного територіального відділення АМУ, поведінка театру та “Фестивального центру” під час підготовки та участі у торгах, всупереч Закону України «Про публічні закупівлі», була узгоджена.
На основі виявлених фактів дії театру ім.М.Куліша та ТОВ “Фестивальний центру” визнані порушенням законодавства про захист економічної конкуренції, “передбаченим пунктом 1 статті 50, пунктом 4 частини другої статті 6 Закону України «Про захист економічної конкуренції», у вигляді антиконкурентних узгоджених дій, що стосуються спотворення результатів торгів”.
ТОВ «Фестивальний центр» належить директору театру Олександру Книзі через підставних осіб. Зараз керівником компанії є актор театру Антон Лисенко. До цього засновником “Фестивального центру” був Олександр Мудрий – теж актор театру.
Компанія неодноразово “вигравала” тендери, які проводив театр Куліша у Херсоні – такі заходи “Фестивальному центру” просто “зливали”. День міста, великодня ярмарка, концерти для чиновників, “кавуновий” фестиваль – на ці заходи та багато інших витрачалися кошти із міського та обласного бюджету, а освоював їх виключно “Фестивальний центр”.
Фестиваль “Свято Масниці”, про який іде мова вище коштував області 150 тис.грн.
“Це небагато для фестивалю такого рівня. Мені часто закидають, що Книга там взяв якісь великі гроші. Пишуть, що я “розпилив” на святкуванні 9 Травня 90 тис. гривень — а там тільки оренда сцени коштувала 90 тис. І взагалі, я цим фестивалем Масниці не займався. Там були організатори, до них звертайтеся”, — заявив свого часу сам директор театру у коментарі ЧЕСНО.
Фестиваль, незважаючи на складну тоді епідеміологічну ситуацію, пов’язану з ковідом, провели якраз за декілька днів до переведення Херсонщини у “помаранчеву зону” карантину, коли динаміка захворюваності пішла стрімко вгору.
Згідно з додатком до договору, театрали мали, окрім сценарію та технічних підготовчих робіт, провести серйозну комунікаційну роботу: написати десять рекламних постів у Facebook по 1000 знаків, повісити п’ять сітілайтів та рекламувати фестиваль на радіо. Але написати ім’я міського голови на афішах з першого разу правильно не змогли.
Хоча Колихаєв смажив млинці у партійному мерчі, піарячи за рахунок бюджету власну партію.
Метою, судячи з документу, було охопити 50 тис. користувачів інтернету. Невідомо, чи досягли вони цих цілей, як і те, де саме їх досягали, але всі ці багатотисячні охоплення не призвели до аншлагу. Судячи з фото- та відеоматеріалів, які ми знайшли, одночасно на фестивальних заходах протягом двох днів збиралося по декілька десятків людей.
Крім того, у додатку до договору було наведено величезний перелік світлового та звукового обладнання, але сказати точно, чи було воно задіяне, без експерта важко. Але те, що вимоги по сцені, які були чітко прописані у договорі, не були виконані, тоді було видно неозброєним оком.