65% опитаних журналістів вказали, продовжують працювати під час своєї відпустки. При цьому, 88% опитаних вказали, що перевіряють свої електронні пошти та соцмережі з робочих питань.
Такими є результати анонімного опитування медійників, що провів Інститут масової інформації 30 липня – 17 серпня 2020 року*.
Цікавим є те, що тільки 11% опитаних ІМІ медійників вказали, що мають 36 днів відпустки. Нагадаємо, така тривалість відпустки журналістів є гарантованою ЗУ “Про держпідтримку ЗМІ й соцзахист журналістів”. 34% опитаних журналістів мають 24 дні оплачуваної відпустки. Це може свідчити про те, що вони або не оформлені в штат, як журналісти або не знають про свої права. Ще 13% опитаних не знають, який термін відпустки для них передбачений та 4% працюють зовсім без відпусток.
Тільки 11% опитаних журналістів беруть відпустку на весь термін. Інші 70% розбивають свою відпустку на тижні та використовують протягом року, а ще 22% використовують по декілька днів для вирішення особистих питань.
На жаль, календарна відпустка 6% опитаних медійників була вимушеною під час жорсткого карантину. У 2020 році 56% журналістів вже були або планують найближчим часом піти у відпустку разом з тим 3% не збираються відпочивати цього року.
Третина журналістів, які не були у відпустках, в якості причини називають те, що не відпускає роботодавець (34%)**. На другому місці – скрутний матеріальний стан (28%)**, на третьому – відсутність сенсу відпочивати через карантинні обмеження (19%)** та закриті кордони (13%)**. І тільки 6%** бояться інфікуватися коронавірусом.
Найбільше опитані журналісти люблять відпочивати на морі або на природі (58%** та 33%** відповідно). Найчастіше журналісти проводять свої відпустки з сім’єю (58%)** та друзями (36%)**, а найменше – наодинці (22%)**.
Переважна більшість опитаних журналістів (92%) відчувають інформаційне перенасичення і 54% не відчувають себе відновленими після відпустки.
*Дослідження проводилося методом анонімного онлайн-опитування за інтерактивною структурованою анкетою, посилання на яку надсилали потенційним респондентам. Усього було отримано 184 відповідей від медійників. 67% – опитані з усіх регіонів України, 33% з міста Києва. 74% жінок, 24% чоловіків та 2% осіб іншої статі. Дослідження проводилося протягом 30 липня -17 серпня 2020 року.
**Сума відповідей не дорівнює 100%, адже респонденти могли обрати кілька відповідей
Проведення цього дослідження стало можливим завдяки підтримці американського народу, що була надана через проєкт USAID “Медійна програма в Україні”, який виконується міжнародною організацією Internews Network. Зміст матеріалів є виключно відповідальністю ГО “Інститут масової інформації” та необов’язково відбиває думку USAID, уряду США та Internews Network.