Херсонська обласна громадська організація інвалідів «Велід» з Ліпковим Олексієм, Лебєдєвим Михайлом, Лебєдєва Яна представляють свою роботу за 2016 рік.
Головним досягненням в 2016 році є затвердження програми «Доступний Херсон». Після втілення її у життя туристи які прибувають на потягах відчують зручність пересування з валізами Привокзальною площею. Проспект Ушакова отримає зручні понижені пішохідні переходи. Парк «Херсонська фортеця» буде облаштовано зручними похилими площинами і пандусами для комфортних прогулянок кожної маленької і великої людини.
Великим успіхом є добре зроблені перетини тротуарів з проїзною частиною доріг на прибудинковій територія по вул. Лавреньова 17. Питання стосовно понижень тротуарів було підняте на комітеті доступності, і як виявилось не даремно, бо похилі площини не планувалися в проекті.
Після обговорення були виділені додаткові кошти для внесення змін до проекту і по завершенню відчуваємо повну безбарєрність під колесами.
Ремонт тротуару по вул. Івана Богуна 72 був одним із найактивніших з нашої сторони.
Довелося багато разів зустрічатися з бригадою по ремонту, контролювати їх дії з представниками управління доріг, і тільки після того тротуар став зручним та безпечним.
Одного дня рухаючись тротуаром до аптеки по Миколаїському шосе, переді мною з’явився новий бар’єру у вигляді частини тротуару закладеною плиткою. Як виявилось при зверненні до закладу, люди скаржилися на велику калюжу і сумлінний власник, звичайно за власний кошт обладнав частину тротуару. Людям стало добре ходити а ось про мало мобільних ніхто не пам’ятав і недобросовісний будівник своєю некомпетентністю завалив всю службу. Заклад з другої спроби обладнав похилі спуски з обох сторін, і тепер ми відвідуємо цей заклад.
Мережа супермаркетів АТБ показала себе з найкращої сторони, з одного звернення в книгу скарг щодо вбивчо крутого пандусу відреагувала і за 2 місяці з’явився новий пандус. Такої швидкої реакції ще не доводилось зустрічати, в щоденній роботі з покращення доступності таке зустрічається рідко.
Ось наступний «не позитивний» приклад. Магазин Єва. Це яскравий приклад не соціально відповідального, не кліентооріентованого бізнесу. На етапі проведення робіт по ремонту сходів до магазину, облаштовували такий крутий пандус, бесіди не призвели до позитивного результату, у них були вагомі доводи «у нас обмежений бюджет». Сумно від того, що на штраф більше 8000 тис. грн гроші знайшлися, а я так і не стала їхнім клієнтом. Хоча, маю надію і бачу магазини, доступність яких ще можливо покращити.
Реформується країна, реформується суспільство, реформації зазнає кожна людина. Успіх можливий там, де люди відкриті до змін своїх поглядів. Людина з інвалідністю має своє життя і воно повинно бути незалежним як того хоче кожен для себе, своїх коханих, близьких. Не створюйте нових бар’єрів, ще не здолали старі. Не думайте, що людина з інвалідністю повинна бути з супроводом і потребувати постійної допомоги. Де немає перешкод допомоги непотрібна.
Один новий бордюр на районі через 20 років буде для твоєї родини нездоланним бар’єром. Чому? Тому що дитячий візок на колесах, матір в роках не переставить ногу, сусід з тимчасовою втратою працездатності проситиме про допомогу.
Третє грудня це день, коли треба замислитися про те, що «молодість не вічна» і покласти на свій депозит вчинок, який через роки принесе дивіденди.
Яна Лєбєдєва