Вчора Володимир Гройсман представив на суд громадськості проект плану уряду на 2016 рік.
Необхідно підкреслити, що це план лише до кінця цього року і він містить лише основи, які закладаються у подальше реформування.
Однак ці основи дуже конкретні і містять п’ять чітких пріоритетів. Новий прем’єр зупинився на макроекономічній стабілізації, створенні сприятливих умов для бізнесу, підвищенні якості державного управління, боротьбі з корупцією і відновленні безпеки громадян. Думаю, фокус на невеликій кількості проблем дозволить більш якісно та ефективно вирішити їх.
Якщо ж вдасться досягти макроекономічної стабілізації, економіка України матиме шанс на перезапуск та поштовх до росту.
Новаційним елементом документу є наявність чіткої структури. Якщо попередні представники виконавчої влади дуже розмито описували свої плани – категоріями, які не підлягають об’єктивній оцінці, то цей проект містить ряд конкретних показників із точною структурою цілей.
Зокрема, у ньому конкретно описані проблеми, вказані кількісні показники на 2016 рік, розказано про пророблені кроки за попередній період, визначено ключові показники ефективності (KPI) міністерств та прописано наступні кроки, які треба буде реалізувати у середньостроковій перспективі для досягнення цієї ефективності.
Також важливою частиною стратегії стало те, що у ній прописана роль громадських організацій.
Відтепер представники громадськості, експерти з абсолютно різних питань, зможуть на ділі продемонструвати, як можна провести реформи та допомогти міністрам втілювати ті чи інші новації.
Треба ефективно пояснювати простим українцям, що і для чого робить уряд
Проте програма містить і ряд негативних аспектів. Зокрема, досить слабко прописані взаємозв’язки між міністерствами, що може вилитися у велику проблему, коли одні міністерства хотітимуть щось робити, а інші гальмуватимуть роботу. Ми досі не позбулися квотного призначення міністрів, кожен з яких відстоюватиме інтереси своєї сили. Те ж саме стосується стосунків уряду та парламенту, адже у Верховній Раді сидить маса популістів, які можуть звести нанівець непопулярні, але конче потрібні кроки уряду.
Окремим пунктом варто винести слабку стратегію комунікування уряду із народом. Уряд має правильно обирати комунікаційні канали для того, щоб пояснити простим українцям, що і для чого робиться Кабміном. Необхідно правильно вибрати форму і зміст своїх месседжів. І розуміти, що українці сидять не лише у Facebook.
Ці та інші пункти мають бути удосконалені та доповнені, тому прем’єр віддав документ на розгляд представникам експертного середовища.
До 26 травня у них є можливість дати оцінку та свої пропозиції з доопрацювання проекту, після чого документ буде затверджений остаточно.
Залишається сподіватися, що це все не замилювання ока, а уряд і надалі буде відкритим і продовжить дослухатися до експертів. Адже всі 25 років незалежності України влада була дуже і дуже закритою: представників громадських організацій вперше було допущено на засідання уряду, туди, де не на теорії, а на практиці вирішують, яким чином треба впроваджувати реформи та змінювати країну.
Віктор Таран, Ейдос