Гаряча передвиборча осінь на Херсонщині. Кадидатами у народні депутати по 184 округу з центром у Новій Каховці зареєстровані одразу декілька пар «клонів» – претендентів з співзвучним ім’ям та прізвищем. Серед них є і «двійник» кандидата від партії «Слуга народу» та голови Херсонської ОДА Сергія Козиря.
Як заявили у ЦВК, комісія нe є налeжним cуб’єктом щодо надання оцінки і вcтановлeння, чи є цe передвиборча тeхнологія, чи ні. Для цього компeтeнтні оpгани, тому члени комісії звepнулися до них для пepeвіpки в мeжах cвоїх повноважeнь.
Також було поширене сумнівне соціологічне дослідження щодо нібито передвиборчих вподобань жителів 184 округу Херсонщини. Опитування серед людей нібито проводило ГО «Придніпровський центр міжнародних досліджень та співробітництва».
За інформацією місцевих ЗМІ, жодних слідів публічної діяльності цієї організації, тим більше у сфері соціологічних досліджень, не виявлено. Немає такого виду діяльності і в реєстраційних даних ГО станом на 1.10.2021. Журналісти звернулися за вказаним у реєстрі номером телефону ПЦМДС, де з ними поспілкувався Павло Петров – колишній член цієї ГО. Він підтвердив, що організація давно не займається громадською діяльністю і була створена для підтримки ідеї співробітництва України і НАТО. Про жодні соціологічні дослідження ПЦМДС йому не відомо.
У самій партії, яка розповсюдила «соціологію», відмовилися оприлюднити докази проведеного дослідження. У коментарях на офіційній сторінці партійці відмовилися на прохання підписників надати посилання на офіційну сторінку «дослідження», мотивуючи це тим, що «компанія не веде свої сторінки в соціальних мережах, а дослідження проводилося для внутрішнього використання». Мовляв, «на скріншотах те, що відкрито для публічної сфери».
До речі, у розповсюджених замовних матеріалах у друкованій пресі партійці посилалися на експертну думку такого собі Віктора Пащенка – «керівника програм соціологічних досліджень ПЦМДС». Серед засновників ГО такого прізвища немає.
В той же час, за збігом обставин, людина з таким ім’ям та прізвищем є у базі псевдосоціологів. Так, відома історія дніпропетровського політолога та глави ГО «Агентство соціальних досліджень» Віктора Пащенка, який у жовтні 2014 року піарив ставленика Ахметова Олександра Григорчука і прогнозував його перемогу, однак той програв. У 2015 році на виборах мера Дніпропетровська занижував рейтинг конкурента екс-регіонала Олександра Вілкула – Бориса Філатова («УКРОП»). У 2015 році у ЗМІ часто коментував усе, що стосується Вілкула, при цьому постійно критикував Філатова. Зазвичай, псевдосоціологи та приховані піарники є пов’язаними між собою.
Політична реклама