У 2021 році імпорт дизельного палива в Україну на 10% перевищив показник 2020 року і досяг рекордного рівня за всю історію спостережень – 6,85 млн тонн.
Про це повідомляє галузеве видання enkorr із посиланням на дослідження Консалтингової групи “А-95”.
Зазначається, що приріст імпорту стався у всіх напрямках за винятком Російської Федерації, яка втратила свої позиції після зупинки нафтопродуктопроводу “Прикарпатзахідтранс” у лютому 2021 року та дестабілізація постачання “Роснефти”.
У 2021 році з Росії було імпортовано 2,05 млн тонн дизпалива, що на 22% менше від показника 2020 року (2,61 млн тонн). Відповідно частка російського ресурсу в загальному обсязі імпорту дизпалива скоротилася з 42% у 2020-му до 30% – у 2021 році.
З Білорусі порівняно з 2020 роком було імпортовано на 30% (667 тис. тонн) дизпалива більше – 2,89 млн тонн, або 42% всього імпорту ДП. Це дозволило їй повернути статус найбільшого постачальника дизпалива до України, яке було втрачено у 2018 році.
Рекордний обсяг – 1,2 млн тонн, або у півтора рази більше, ніж 2020 року, зайшов до України морем. Найбільший обсяг – 405,5 тис. тонн – надійшов до порту Миколаєва. По 335 тис. тонн, 220 тис. тонн та 175 тис. тонн прийняли порти “Південний”, “Одеса” та “Херсон” відповідно.
У 2021 році відвантаження з Литви зросли на 11%, до 691 тис. тонн.