Чи потрібно використовувати праймер перед нанесенням автомобільної фарби? Здебільшого так. Щоб зрозуміти, коли потрібна ґрунтовка, розберімося, для чого вона використовується взагалі.

Захисний шар від іржі
Праймер створює додатковий непроникний шар, який запобігає потраплянню на оголені металеві поверхні солі, вологи та кисню — інгредієнтів, що спричиняють утворення іржі. Найкращим таким засобом є антикорозійний грунт для авто, оскільки він забезпечує чудову адгезію до оцинкованої, нержавійної та низьковуглецевої сталі, а також стійкість до сольового туману.
Стимулятор адгезії
Праймер створює міцний зв’язок із металом чи пластиком, що, своєю чергою, забезпечує хороше зчеплення шару фарби. Автомобільні ґрунтовки можуть мати різний склад для створення покриттів, які забезпечують оптимальну адгезію до широкого спектра поверхонь:
- Для простих сталевих автомобільних кузовних деталей зазвичай достатньо звичайного однокомпонентного епоксидного ґрунту.
- Для сплавів, нержавійної та оцинкованої сталі використовують кислотний грунт.
- Алюміній має зовсім інші характеристики, ніж сталь, і тому потребує ґрунтовки під алюміній.
- Металеві зварні шви також мають власні різновиди праймерів, з певними складами для мідного та цинкового зварювання.
Для найкращого зчеплення з пластиком і кольоровими металами можна використовувати активатор адгезії.
Наповнювач
Незначні подряпини та сліди шліфування часто є не настільки серйозними, щоб вимагати шпаклювання, і саме тут акрилові ґрунти-наповнювачі є неоціненними. Вони забезпечують просте нанесення та швидке висихання, без розтікання та провисання.
Автоґрунтовка як ідеальна поверхня
Підготовка до фарбування часто передбачає ретельне шліфування старої фарби або автомобільної шпаклівки. Це робиться для створення ідеально гладкої поверхні, яка не виявить дрібних недоліків, непомітних до нанесення шару високоглянцевої фарби. Автопраймери створюють шар, який можна легко шліфувати до надтонкого покриття без завитків або отворів.
Герметик
Якщо фарбу наносити на пористу або напівпористу поверхню, наприклад на шпаклівку, вона вбиратиметься з іншою швидкістю, ніж навколишні шари, що призведе до матовості та нерівномірності кольору. Праймер діє як бар’єр, який запобігає вбиранню фарби, утримуючи її на поверхні та забезпечуючи рівномірне покриття всієї площі.
Коли ґрунтування не потрібне
Якщо ремонт дуже незначний, використання ґрунтовки може додати шари, які потім потрібно буде ретельно відшліфувати, щоб вони злилися з оригінальною поверхнею. Якщо нижній шар міцний, легкого локального шліфування та ретельного очищення перед нанесенням фарби буде достатньо. Якщо метал або пластик не оголені — ґрунтування не знадобиться.
