Відкрити власний магазин не надто складно. Важливо все зробити правильно, щоб потім не думати, як його закрити та виплатити нещадні борги. Діяти треба з розумом, тоді магазин працюватиме на вас і приноситиме прибуток. Пізніше ви зможете масштабуватись і працювати над тим, щоб розвивати власну мережу.
Відкриття магазину складається з низки основних моментів. Їхнє старанне планування та реалізація – запорука успіху. Секретами у цій справі поділиться компанія https://art-trade.com.ua/, яка за свою історію неодноразово брала участь у відкритті магазинів. У цій статті ви дізнаєтесь 7 основних моментів, на які потрібно звернути увагу.
Вибір ніші
Перше про що варто задуматися – що ви продаватимете. Це будуть продукти харчування, одяг, канцелярські товари, іграшки, коштовності чи щось інше? Визначившись із категорією товару, варто подумати про те, яку саме продукцію ви хочете запропонувати покупцям. Так, якщо ви вибрали продукти харчування, вирішіть, яку саме їжу продаватимете. Це буде риба та пиво, хлібобулочні вироби, кондитерка чи всього потрохи?
Щоб визначитися із напрямком, важливо орієнтуватися на попит – що хочуть і можуть купувати люди. Оцінити варто і конкурентне середовище – як багато таких же магазинів у вашій місцевості і як стати кращими за них. Однозначно відмовтеся від тієї ніші, яка буде свідомо збитковою. Прикладом одного з таких напрямків є відкриття в Україні магазину феєрверків у період воєнного стану.
Вибір торгового місця
Місце розташування майбутнього магазину прямо впливає на його окупність та прибутковість. Варто вибирати таку локацію, де проходить жвавий рух і поблизу немає конкурентів, з якими ви не зможете тягатися. Згадайте, чи часто ви самі заходите до маленьких продуктових магазинів, розташованих біля великих супермаркетів. Не повторюйте їхніх помилок.
Складання бізнес-плану
Бізнес-план – це опис вашого проєкту з відкриття магазину. Важливою частиною бізнес-плану є фінансові підрахунки майбутніх витрат та доходів. Потрібно ретельно порахувати, скільки потрібно вкласти грошей у відкриття торгової точки. У статтю витрат варто включити витрати на приміщення (купівля або оренда), заробітну плату, товар, податки, обладнання, маркетинг тощо.
Оскільки складання бізнес-плану це неодмінна частина відкриття своєї справи, до неї варто поставитися з усією серйозністю. Найкраще звернутися до професіоналів. Якщо ж намагатися самостійно скласти такий план, існує велика ймовірність не врахувати важливих аспектів. Такий прорахунок може дорого обійтись.
Якщо професійно складений бізнес-план обіцяє прибуткову діяльність, тоді можна братися до справи. Якщо ж цифри малюють збитковий розвиток подій, тоді варто перенаправити погляд на іншу нішу, місце розташування чи розмір магазину.
Документальне оформлення
Перед початком підприємницької діяльності необхідно зареєструватися як ФОП (фізична особа-підприємець) або заснувати юридичну особу. Підстава, на якій ви використовуватимете торгове місце, також має бути документально підтвердженою. Залежно від типу продукції, якою ви збираєтеся торгувати, може знадобитися отримання додаткових документів, наприклад, ліцензії.
Працівників обов’язково потрібно оформляти за всіма правилами трудового законодавства України. Не варто без офіційного оформлення платити зарплату на картку співробітника чи видавати гроші у конвертах. Може здатися, що так простіше вести бізнес, але повірте, ви дорого за це заплатите, коли все це виявлять компетентні державні органи.
Розібратися у всіх юридичних та бухгалтерських нюансах щодо відкриття власного магазину непросто. До того ж на це піде багато часу. Найкраще заплатити фахівцям, які допоможуть з усім цим. Не забудьте включити оплату їхніх послуг у статтю витрат бізнес-плану.
Приміщення та обладнання
Згадайте свої відчуття, коли вам доводилося бувати в обшарпаних магазинах, в яких ремонт, зважаючи на все, робився в минулому столітті. Мало того, що в них неприємно знаходиться, та й продукція, здається, у них не першої свіжості. Зазвичай у такі місця доводиться навідуватися у крайньому разі.
Який урок із цього випливає? Не заощаджуйте на якісному ремонті приміщення. Якщо ви в душі підприємець, але не дизайнер, тоді краще довіртеся фахівцеві. Так, за це доведеться заплатити додаткові гроші, але це того варте. І не забудьте зробити привабливу та гідну вивіску.
Щодо обладнання – холодильників, стелажів, світильників, касового апарату та інших агрегатів – вибирайте якісну продукцію. Вона не ламатиметься через день і не знижуватиме ваші доходи.
Персонал
Швидше за все, ви погодитеся, що на вибір того, де скупитися, важливу роль відіграє персонал магазину. В одні торгові точки не хочеться йти, навіть якщо там продається рідкісний товар. А в інші приємно повертатися знову і знову. На це впливає те, як продавці поводяться із клієнтами. Чи посміхаються вони, чи не сидять у телефоні при покупцях і як швидко обслуговують.
У ваш магазин тягтиме покупців, якщо в ньому будуть привітні та адекватні продавці. Серйозно поставтеся до співбесід, які проводитимете з кандидатами на вакансію. Звертайте увагу на те, як вони спілкуються та на їхній досвід роботи. Добре поцікавитись відгуками про них від колишніх роботодавців.
Кількість працівників прямо залежатиме від ліміту, який встановлено для вашої майбутньої форми оподаткування, а також від розмірів вашого магазину. Налаштуйтеся на те, щоби цінувати хороших співробітників. Вони на вагу золота. Встановіть їм гідну зарплату та поводьтеся з ними шанобливо.
Реклама та маркетинг
Відомий американський копірайтер сказав, що навіть якщо у вас найкращий продукт у світі, але ніхто про нього не знає, то вважайте, що у вас нічого немає. Його слова промовисто підтверджують думку, що реклама – двигун торгівлі. Для успіху вашого магазину йому також потрібна реклама. Її можна розмістити на білбордах, поширити листівки про відкриття магазину та замовити рекламу на інших каналах, якими користуються ваші потенційні покупці.
Знов-таки добре б звернутися до фахівців, які мають досвід просування таких магазинів, який ви плануєте відкрити. Вони точно знають, які канали залучення варто використати, а які лише зжеруть рекламний бюджет. Не забудьте про просування у соціальних мережах. Ними користується дуже багато платоспроможних людей. Тож не втрачайте їх.