За ініціативи Програми розвитку ООН (ПРООН) в Україні реалізовано пілотний проєкт «Місцеве соціально-економічне відновлення» (Local socio-economic recovery, LSER). Завдяки цьому проєкту 60 дітей із сімей пільгових категорій, які проживають у віддалених куточках Херсонської області, відтепер мають кращий доступ до освіти, зокрема дистанційної.
Про це в коментарі Освіта.ua розповів керівник програми ПРООН з розвитку регіонів Мустафа Саіт-Аметов.
За словами керівника програми, пандемія COVID-19 та її вплив на процеси в суспільстві спровокували та надзвичайно загострили цілу низку проблем, які пов’язані з нерівністю. «Частина людей опинилася на узбіччі цифрової економіки та без доступу до можливостей онлайн-освіти», – наголосив Мустафа Саіт-Аметов.
У ПРООН відзначають, що для деяких сімей з дітьми у віддалених сільських громадах продовження навчального процесу в умовах карантину стало майже неможливим. І хоча більшість учителів мають технічну можливість проводити уроки дистанційно – хтось із дому, хтось зі свого робочого місця у школі, – діти, особливо з малозабезпечених багатодітних сімей, через відсутність достатньої кількості засобів комунікації, як от планшетів, ноутбуків чи комп’ютерів, не мають можливості «відвідувати» заняття онлайн. Подекуди й сам доступ до інтернету є обмеженим, що значно ускладнює будь-яку роботу.
Відтак, у межах проєкту ПРООН придбано ґаджети та Wi-Fi маршрутизатори, забезпечено покриття населених пунктів і місцевої школи широкосмуговим інтернетом. Бюджет проєкту склав 800 тис. грн, з яких 550 тис. грн було виділено ПРООН та 250 тис. грн – Григорівською сільською радою. Тривав проєкт три місяці.
Утім, як відзначають представники ПРООН, мати планшет чи ноутбук і доступ до інтернету – ще не означає володіти цифровою грамотністю. Тож і для дітей, і для батьків організовано тренінги з використання сучасних ґаджетів і програмного забезпечення для дистанційного навчання.
Для вчителів і представників місцевих органів влади проведено семінар, що посилив спроможність надавати якісні освітні онлайн-послуги. Як результат, їхня поінформованість про методи та засоби онлайн-освіти зросла більш ніж на 50%.
Проєкт «Місцеве соціально-економічне відновлення» – пілотній, його мета – надати підтримку регіональній і місцевій владі в оцінці та подоланні соціально-економічних наслідків пандемії COVID-19, сприяти сталому розвитку.
Херсонська область стала першою в Україні, де проєкт був успішно впроваджений для посилення стійкості місцевих громад.
«Проблеми, що зумовлені пандемією коронавірусу, потребують негайних узгоджених, комплексних і ефективних дій. Головне в умовах виникнення кризи – впевнено протистояти їй та нікого не залишити без уваги», – зауважив Мустафа Саіт-Аметов.