Основним джерелом інформації в регіональних онлайн-ЗМІ є прес-релізи – дослідження ІМІ


31 мая 2019 года.

Основним джерелом інформації в регіональних онлайн-ЗМІ є прес-релізи, на основі яких побудовано 41% матеріалів. Натомість, в друкованих медіа в третині матеріалів джерелом інформації є все ж власний кореспондент.

Такими є дані моніторингу медіа, проведеного Інститутом масової інформації у 8 східних та південних регіонах України (Запоріжжя, Миколаїв, Одеса, Херсон, Дніпро, Харків, Луганщина та Донеччина).*

Наприклад, в інтернет-ЗМІ Одещини, які досліджувалися, цілих 68% матеріалів виявилися побудованими на основі прес-релізів. Найменше це джерело інформації використовують інтернет-ЗМІ у Херсоні (21%).

Другу позицію за частотою використання в якості джерела інформації в регіональних онлайн-ЗМІ займають соціальні мережі. В середньому, 11,5% матеріалів побудовані на дописах із соціальних мереж. Найчастіше це джерело використовують інтернет-ЗМІ Дніпра та Миколаєва (у 18% матеріалів), найменше - в ЗМІ Запоріжжя (5,5%).

І лише на третьому місці в онлайн-ЗМІ джерелом інформації є власний кореспондент - 9,5% матеріалів в онлайн-медіа було написано власними журналістами, наприклад, з місця події. Найактивніше власні кореспонденти працюють в онлайн-ЗМІ Одещини (у 20% матеріалів тут джерелом інформації є власний кореспондент). Найгірша ситуація з онлайн-ЗМІ Миколаєва, де власними кореспондентами написано лише 1% матеріалів.

У 9% матеріалів в регіональних інтернет-ЗМІ джерелом інформації є інше місцеве ЗМІ.

У 5% матеріалів в регіональних онлайн-медіа були не названі джерела інформації, чим порушується стандарт достовірності. Найбільше матеріалів без джерел містилося в ЗМІ Маріуполя (12%), найменше - Харкова (0,5%).

В регіональних друкованих-ЗМІ ситуація з джерелами виявилася кращою - на першому місці власкори, другу позицію як джерело інформації займають експерти та коментатори (25,5% матеріалів в друкованих-ЗМІ побудовані на заявах експертів). Найбільше таке джерело інформації використовують газети Запоріжжя - у 49,5% матеріалів.

У 14% матеріалів в друкованих регіональних медіа джерелом інформації є прес-релізи, найбільше це джерело інформації використовують медіа Миколаєва, тут третина матеріалів побудована на основі прес-релізів.

Ще у 13% матеріалів взагалі не вказано джерело інформації, найвищий цей показник у газетах Миколаєва - 27%.

Цікаво, що ні онлайн, ні друковані ЗМІ східних та південних регіонів України практично не використовували як джерело інформації російські ЗМІ та ЗМІ окупованих регіонів, ці показники близькі до нуля.

*У межах дослідження було опрацьовано новинні стрічки 32 регіональних онлайн-медіа та 19 друкованих медіа в 8 східних та південних регіонах України (Миколаїв, Одеса, Херсон, Маріуполь, Дніпро, Запоріжжя, Харків, Суми). Загальна вибірка склала 3088 матеріалів в онлайн-медіа та 714 матеріалів в друкованих-ЗМІ .

Методологія моніторингу включала в себе моніторинг новин, які були опубліковані з 5 по 11 квітня 2019 року, та подальший аналіз обраних публікацій на предмет використаних ними джерел інформації.

Проведення цього дослідження стало можливим завдяки підтримці американського народу, що була надана через проект USAID «Медійна програма в Україні», який виконується міжнародною організацією Internews. Зміст матеріалів є виключно відповідальністю ГО "Інститут масової інформації" та необов'язково відображає точку зору USAID, уряду США та Internews.

 

Теги: ими
Новости по теме
Комментарии (0)

Новости

чаплинка