Херсонські студенти зняли мотиваційні ролики з закликами голосувати


12 июля

Студенти Херсонського державного університету долучились до проекту «Твій вибір» та створили соціальну рекламу, яка закликає молодь не ігнорувати дострокові парламентські вибори 21 липня.

Від народження ідеї до створення готових соціальних роликів пройшло лише 5 днів. Допомагали студентам досвідчені фахівці: режисер і продюсер Фелікс Крігсхайм (Німеччина), театральний та кінорежисер Георг Жено (Німеччина), журналіст Бенсе Мате (Угорщина) та оператор Антон Яремчук (Німеччина).

Південні регіони України традиційно демонструють чи не найнижчу явку виборців, саме вони й стали місцем реалізації проекту «Твій вибір». Зокрема, під час другого туру виборів Президента України 21 квітня у голосуванні взяли участь лише 57,42 % жителів Херсонської області, 58, 96% жителів Одеської області та понад 60 % жителів Миколаївщини. При цьому, явка виборців в Україні в середньому склала майже 62 відсотки.

Для порівняння - у м. Київ, згідно з даними ЦВК, проголосували майже 66% виборців, а у Львівській області - понад 67%.

Втім, всі області України об'єднує спільний показник - низька виборча активність молоді у віці 18-25 років. Учасниця проекту, студентка факультету соціології Олена Зик каже, що її однолітки у місті мало цікавляться політикою.

«За підсумками соціологічних досліджень, останнім часом молодь не демонструє активності у голосуванні. Приблизно третину усього населення нашої країни складає молодь, тому важливо, щоб населення було обізнаним у цій сфері і брало участь у голосуванні», - каже дівчина.

Ініціатор проекту «Твій вибір», німецький режисер та продюсер Фелікс Крігсхайм каже, що пасивність притаманна не лише українській молоді, але й німецькій:

«Протягом нашої спільної роботи із херсонськими студентами ми намагались віднайти причини, чому люди на Сході та Півдні голосують менш активно, ніж на Заході країни. Ми отримали чимало однакових відповідей від місцевих: ми не віримо в те, що наш голос може на щось вплинути. І цю проблему я бачу не лише в Україні, але й на батьківщині, у Німеччині. Можливо, це проблема молодого покоління, яке вважає політику чимось абстрактним, до чого немає ніякого діла. Саме з метою розвінчання цих міфів ми і втілюємо проект у життя».

Ролики були створені учнями факультету української філології та журналістики та соціально-психологічного факультету в рамках воркшопу з виробництва аудіовізуального контенту серії навчальних програм для східноєвропейських країн за фінансової підтримки Федерального міністерства закордонних справ Німеччини. Студентка першого курсу соціально-психологічного факультету Ліліт Даніелян поділилась враженнями від роботи із німецьким кінооператором Антоном Яремчуком.

«Антон направляв наші ідеї у потрібне русло, давав нам поради як втілити наші задумки у життя, що можна зробити, але ні в якому разі не нав'язував нам свої думки, наша робота була повністю нашою», - каже студентка.

Учасниця проекту Валерія Недоступ розповідає, знайомство з закордонними фахівцями почали з відвертої бесіди. Студенти розповіли гостям про Херсон, його недоліки та переваги, а гості поділилися своїм досвідом у створенні кіно та телепроектів. Потім учасників проекту поділили на групи, якими керував один з наставників.

«Ідеї народжувалися завдяки злагодженій роботі всіх членів команди. Хтось підкидав фразу або жарт, інші з цього фрагмента розкручували вже саму концепцію ролика. На довгі обговорення часу не було - у вівторок нас поділили на чотири команди, а в середу у нас вже був готовий сценарій. У четвер ми почали зйомки», - ділиться спогадами Валерія.

Вперше проект був реалізований у Чорноморському національному університеті ім. Петра Могили (м. Миколаїв). Місцева молодь брала участь у створенні роликів як до президентських, так і до парламентських виборів. У 2019-му явка виборців на Миколаївщині збільшилась майже на 10%. У 2014-му під час президентських виборів явка виборців у Миколаївській області склала 51%, а під час другого туру голосування за голову держави у 2019-му - вже понад 60%. Сподіваємось, не в останню чергу завдяки проекту «Твій вибір».

Презентація проекту відбулась на ІІ Міжнародному кінофестивалі Kharkiv MeetDocs у Харкові у 2018-му році, з того часу фестиваль підтримує проект.

Проект реалізовано Громадською організацією Media Frontline e.V. та компанією Think Tank Ukraine.

Новости по теме
Комментарии (0)

Новости

шипшина