Депутати та посадовці ОТГ Херсонщини навчилися заповнювати електронні декларації

Депутати та посадовці ОТГ Херсонщини навчилися заповнювати електронні декларації
13 февраля

До 1 квітня 2018 року депутати, посадовці та інші суб'єкти декларування мають подати «антикорупційну» електронну декларацію за 2017 рік. Такий обов'язок визначений Законом України від 14.10.14 р. № 1700-VІІ «Про запобігання корупції» та відповідає рішенню Національного агентства з питань запобігання корупції (далі - НАЗК) «Про початок роботи системи подання та оприлюднення декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування» від 10.06.16 р. № 2 (у редакції, що діє з 23.08.16 р.).

При заповненні декларацій у суб'єктів виникає чимало питань. Щоб уникнути помилок та знайти відповіді на запитання, на запрошення сільських рад, юристи громадської організації «Білозерський центр регіонального розвитку» В'ячеслав Лях та Наталя Юшко провели майстер-класи по заповненню е-декларацій у Станіславі, Музиківці та Білозерці.

По-перше, юристи радять користуватися роз'ясненнями НАЗК - вони чіткі, змістовні та прості для розуміння. А тим, хто у 2017 році буде вперше заповнювати електронну декларацію, перед початком заповнення варто подивитися відео-інструкції з цього приводу.


Також юристи підготували відповіді на найбільш затребувані та актуальні запитання, які цікавили учасників майстер-класів.

СТРОК ПОДАННЯ Е-ДЕКЛАРАЦІЇ

«Стандартну», тобто річну, декларацію за попередній 2017 рік необхідно подати у строк до 00:00 години 01.04.18 р. Система фіксує дату відправки, тому варто потурбуватися про те, щоб е-декларація була подана саме до цього часу. Досвід минулого року свідчить, що в останні дні перед завершенням декларування, навантаження на систему зростає і вона може «підвисати». А доводити обґрунтованість несвоєчасності подання декларації через збій у системі досить непросто. Тому краще подати декларацію хоча б за тиждень до завершення деклараційного періоду, щоб потім не нервувати.

ЕЛЕКТРОННИЙ КЛЮЧ - ЩО ЦЕ ТА ЯК ЙОГО ОТРИМАТИ?

Декларації подаються шляхом заповнення електронних форм на веб-сайті НАЗК у власному персональному електронному кабінеті після реєстрації в Єдиному державному реєстрі декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування.
Реєстрація проводиться з використанням особистого ключа та посиленого сертифіката відкритого ключа електронного цифрового підпису. Під час реєстрації в Реєстрі потрібно вказати адресу електронної пошти, що буде використовуватися для направлення повідомлень суб'єкту декларування. Краще, щоб це була актуальна електронна пошта, бо на неї приходять повідомлення про прийняття декларації тощо.
На сайті НАЗК міститься повний перелік акредитованих центрів сертифікації ключів, можна отримати ключ для електронного підпису декларації. Ключ можна отримати тільки особисто. Для цього при собі необхідно мати паспорт, довідку про ідентифікаційний код, диск/флешку.

ПОМИЛКИ: ЯК ВИПРАВЛЯТИ?

Впродовж семи днів після подання декларації суб'єкт декларування має право подати виправлену декларацію. Особам, які письмово повідомили Національне агентство про виявлену помилку у поданій декларації, з метою реалізації права на її виправлення відповідно до вимог Закону України «Про запобігання корупції» буде надана можливість виправити декларацію упродовж семи днів з моменту надходження на електронну пошту, вказану при реєстрації в Реєстрі, відповідного повідомлення.

ВІДОМОСТІ ПРО СЕБЕ, МІСЦЕ ПРОЖИВАННЯ

Нова форма Декларації виключає проблеми, що виникали у декларантів, місце фактичного проживання яких не співпадало із місцем реєстрації. Тепер у розділі 2 у будь-якому випадку треба зазначати зареєстроване у паспорті місце проживання, а потім окремо необхідно вказати або місце фактичного проживання, або адресу, яку вважаєте зручною для подальшого листування з НАЗК. Якщо адреса реєстрації збігається з місцем фактичного проживання - просто треба натиснути ліву кнопку у графі «Збігається з зареєстрованим місцем проживання».

За додатковою інформацією та роз'ясненнями юриста щодо заповнення е-декларації можна звернутись до Білозерського офісу Мережі правового розвитку при ГО «Білозерський центр регіонального розвитку».

Офіс працює щодня з 8 до 16 години за адресою:
смт. Білозерка вул. Свободи, 86 - а (ІІ поверх будинку торгівлі Безпоясного)
Телефон : (05547) 33-7-68
Моб.тел офісу: МТС (095) 087-48-60, Київстар (068) 538-90-06
Офіційний веб-сайт: www.pravo-bilozerka.blogspot.com
Сторінка у Facebook: https://www.facebook.com/BilozerkaCenterRegionDevelop
Електронна адреса: bilozerka.center@gmail.com


Довідково: Майстер-класи відбулися в рамках проекту "Посилення правових можливостей об'єднаних громад", що реалізує ГО "Білозерський центр регіонального розвитку" за підтримки Міжнародного фонду "Відродження".

Теги: семинар
Новости по теме
Комментарии (0)

Новости

шипшина